اطلاعیه مهم کلاسهای آموزش مجازی برای کلیه دانشجویان

به دنبال شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اجباری دانشگاههای کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاههای کشور را مکلف به برگزاری کلاسها بصورت مجازی و برخط کرده است تا مشکلی در فرایند تحصیلی دانشجویان ایجاد نشود. در این راستا، دانشگاه شمال به عنوان یکی از اولین دانشگاههای منطقه در راه اندازی کلاسهای برخط، با درنظر گرفتن تمام ملاحظات و فراهم سازی زیرساختهای لازم، در فاز اول، کلاسهای مجازی دوره تحصیلات تکمیلی را از ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ را شروع کرده و به یاری پروردگار، در فاز دوم کلیه کلاسهای دوره های کارشناسی و کاردانی بصورت مجازی از صبح روز شنبه  ۲۳-۱-۹۹ آغاز خواهد شد. در این راستا، موارد ذیل جهت شرکت در کلاسهای فوق مورد توجه دانشجویان عزیز قرار گیرد:
۱٫ دانشجویان جهت ورود به سامانه آموزش الکترونیک، با مراجعه به وبسایت دانشگاه شمال و یا ادرس اینترنتی https://shomal.iranlms.org و وارد کردن شماره دانشجویی به عنوان نام کاربری و کلمه عبور قادر به ورود در صفحه اختصاصی خود شده و ضمن آشنایی با محیط سامانه آموزش الکترونیک، درسهای خود را مشاهده کنند. در همین رابطه یک فیلم آموزشی تهیه شده است که به پیوست ارسال می گردد.
۲٫ سامانه تا صبح روز جمعه ۲۲-۱-۹۹ در حال بارگذاری اطلاعات توسط کارشناسان است. لذا از ظهر روز جمعه می توانند به سامانه مراجعه و لیست دروس خود را کنترل کنند و در صورت بروز مشکل و یا نبودن نام درسی که در این ترم اخذ کرده اند، بوسیله ایمیل، مشکل را با کارشناسان مربوطه هر رشته با ذکر نام و نام خانوادگی، شماره دانشجویی و نام رشته در میان بگذارند تا ایرادات احتمالی برطرف گردد. لیست کارشناسان هر رشته همراه با ایمیل آنها در جدول پیوست امده است.
۳٫ ساعات و روز تشکیل کلاسها، همانند برنامه ترم جاری در همان موعد مقرر سرساعت با حضور استاد مربوطه بصورت برخط تشکیل می شود. انتظار می رود که دانشجویان به وسیله PC شخصی، لپ تاپ و یا گوشی هوشمند که به اینترنت پرسرعت متصل است، در کلاسهای فوق شرکت کنند. لازم به ذکر است، در صورتی که دانشجویی به هر علت موفق به حضور در این کلاسها نشد، پس از چند روز ضبط شده هر کلاس در همان صفحه درس بارگذاری شده و دانشجویان می توانند از ویدئوی آن استفاده کنند. پیشنهاد می شود ساعت مشاهده کلاسهای ضبط شده بعد از ۵ عصر باشد تا فشار کمتری بر روی سرورهای سرویس دهنده وارد شود.
۴٫ قبل از شروع کلاسها، از بروز بودن مرورگرهای خود(کروم، فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر) و از اتصال، اعتبار و پهنای باند اینترنت خانگی یا موبایل خود اطمینان حاصل نماید تا جهت شرکت در کلاسها دچار مشکل نشوید.
۵٫ با توجه به برخی نقص‌های فنی ممکن است برای تعدادی از دانشجویان، دروس دانشجو در سامانه آموزش مجازی با دروس انتخابی دانشجو در سامانه سما همخوانی نداشته باشد. تاکید می‌شود:
“ملاک انتخاب واحد دانشجو صرفا پرتال دانشجویی سما است”
بنابراین در صورتی که درس موجود در پرتال دانشجویی سما در سامانه آموزش مجازی وجود نداشته باشد یا درسی در “حذف و اضافه” حذف کرده اید اما در سامانه آموزش مجازی دیده می شود، مراتب را برای اصلاح، به کارشناسان مربوطه از طریق ایمیل اطلاع دهید.

 

لینک ویدیوی آموزشی:
https://shomal.ac.ir/LMS/Student_webinar.mp4