اولین جشنواره همیاری انجمن خیریه حمایت از دانشجویان ایران در راستای حمایت از دانشجویان کم برخوردار مالی

عصر روز چهارشنبه مورخ ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ در سالن همایش دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شمال، شاهد افتخاری عظیم از مسئولین و سازمانهای مردم نهاد استان مازندران در اولین جشنواره همیاری انجمن خیریه حمایت از دانشجویان ایران، در راستای حمایت از دانشجویان کم برخوردار مالی بوده ایم.
در این همایش که به همت بلند دکتر حسین رنجبر، سرپرست دانشگاه شمال و آرزوی دوران دانشجویی ایشان شکل گرفته است، با حضور پر رنگ خیرین و بزرگواران این خطه دلاور پرور مازندران، روبرو شده است.
ابتدا جناب آقای حامدی، مجری خوش مشرب و متدین شهرستان آمل، به مهمانان و حضار گرانقدر خیر مقدم گفتند و بر استعانت از قرآن کریم تاکید نموده و اظهار داشتند تاسیس انجمن خیریه ‎حمایت از دانشجویان ایران در این کهن شهر آمل، حق و شان این شهر است.
در ادامه دکتر حسین رنجبر، سرپرست دانشگاه، ضمن خیر مقدم به مهمانان ارجمند، بیان داشتند که: انجمن شخصیت مستقل دارد، بعلاوه در مقایسه با انجمن‌های مشابه دیگر، این ویژگی را دارد که به کل دانشجویان ایران تسری داشته باشد.
سپس دکتر رنجبر به توصیف و تبیین اهداف دانشگاه شمال، به عنوان دانشگاه برتر، پرداختند و در این رابطه به مجمع استادان دانشگاه شمال به عنوان یک مرجع مشورتی و تصمیم ساز اشاره داشتند. همچنین به ارکان دانشگاه و موسسین دانشگاه و شرح وظایف شان پرداختند. نقش تاثیرگذار دو شخصیت از موسسین، یعنی دکتر محمدحسین رضوی، در مدیریت ساخت و ساز و دکتر عباسعلی رستمی، در مدیریت آموزشی مورد اشاره قرار گرفته است که البته نباید از نقش راهبردی و سیاست گذاری مرحوم مهندس ترکان و دکتر نوریان غافل شد. ریاست دانشگاه به استناد اسلاید های مفصل، حاضران را از تعداد دانشجویان بر حسب تنوع رشته و مقاطع، تعداد دانش آموختگان و سایر موارد آموزشی دانشگاه آگاه نموده و در ادامه به اهداف انجمن خیریه، نظیر اعطای کمکهای بلاعوض، اعطای وام و…. پرداختند. وی همچنین ساختار حقوقی انجمن و موسسات را وفق قانون یادآور شدند.
حجت الاسلام و المسلمین، آقای تقی زاده امام جمعه محترم شهر سرخرود، نیز بدین سان ایراد سخنرانی فرمودند:
در این ایام ماه ربیع و نیز پوشیدن ردای امامت امام زمان، باعث افتخارست در شهر پایتخت علویان، که پر از اندیشمندانست، به ویژه دو علامه بزرگوار; علامه ذوالفنون حسن زاده آملی و دیگری علامه جوادی آملی، که بر تارک آسمان دین می درخشند، چنین انجمنی افتتاح شد. سپس به نقل قول از آیت الله جوادی آملی اشاره می کند: با وجود دوری مسافت، ما جز اولین مردمانی بودیم که شیعه شدیم.
ایشان در زمینه خیریه فرمودند: مجمع خیرین آمل زبانزد عام و خاص است و این یک حرکت قرآنی است. هوش و گوش باید در خدمت دین باشد و شخصیتی مثل شما موجب کاری می شود کارستان، که در شان آمل است.
انشالله بتوانیم نسبت به این امر دینی و انسانی قدم برداریم. قطعا موسسین از این امر، که ثواب روزافرون دارد، عاقبت بخیر باشین.
در ادامه جناب آقای ناصر یوسفی، نماینده دانشجویان فرمودند:
اینحانب به عنوان دانشجوی این دانشگاه و در عین حال در معیت سردار اکبرزاده در استانداری مشغول خدمت می باشم. از جناب استاد معظم آقای دکتر رنجبر تشکر دارم که یک چنین نهاد خیریه با بعد ملی را بنا نهاده اند. من به نوبه خود و همچنین به نمایندگی از دانشجویان، از ایشان تشکر دارم. ایمان کامل دارم که با عنایت شما خیرین، معتمدین و متنفذین این اقدام خیرخواهانه، به ثمر خواهد رسید.
در پایان حجت الاسلام والمسلمین، حاج‌ آقا حسین زاده، امام جمعه محترم شهر امام زاده عبدالله، از علما و خیرین حاضر در جلسه، تشکر کردند و به ویژه برای سلامتی همه اندیشمندان، استادان و خادمان قدر دانی نمودند.

این همایش با استقبال گرم خیرین، جهت مشارکت در این اقدام خیرخواهانه و با پذیرایی شام از مهمانان گرانقدر، به پایان رسید.