برگزاری مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه شمال بمناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری و روز معلم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شمال، ظهر روز چهارشنبه مورخ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به مناسبت گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مطهری، دانشگاه شمال طی مراسمی از اعضای هیات علمی و اساتید مدعو دانشگاه تجلیل نمودند.

دکتر حسین رنجبر، ریاست دانشگاه ضمن تشکر از دکتر رضوی و دکتر رستمی عضو هیات موسس و هیات امناء دانشگاه، که در این مراسم حضور یافتند و همچنین تبریک و خیر مقدم خدمت حضار و اساتید گرانقدر، سخنرانی خویش را در سه بخش حکمرانی وزارت علوم، خصوصیات معلم خوب و ارائه گزارشی کوتاه از حوزه معاونت آموزشی دانشگاه به شرح زیر ایراد نمودند.

با توجه به رویکرد مسئله محور و طرح آمایش سرزمینی از قبیل اینکه هرمنطقه چه نوع تخصصی و چه تعداد دانشجویی داشته باشد و براین اساس دانشجویان وارد دانشگاه شوند.
همچنین گفتند که وزارت علوم دانشگاه‌های غیرانتفاعی را به جامع و غیرجامع تقسیم بندی کردند. ‌خوشبختانه این دانشگاه در زمره دانشگاه های جامع می باشد. نکته دیگر دیپلماسی آموزشی و توسعه دانشگاه‌های حکمت بنیان مبتنی بر کارآمدی از ویژگیهای حکمرانی آموزشی وزارت علوم هست که ما بدنبال عملیاتی کردن آن هستیم.


سپس در مورد ویژگیهای معلم با توجه به سخنان شهید مطهری، ابن سینا ، یونسکو و تدفیق در آن بیان داشتند که از جمله این ویژگیهای یک‌معلم خوب: به روز بودن و مطالعات جدید داشتن، نظم، تعهد، وقت گذاشتن، تعامل با دانشجویان و امیدافرینی به منظور برخورد با یاس در میان دانشجویان، تعصب و عرق ملی، شناساندن دانشمندان ایران، پرهیزکاری و عشق، خلاقیت و نقدپذیری، خلاق بودن، دینداری، پایبندی به مقررات و اخلاق می باشد.


بنای من و کارکنان دانشگاه بر پاسخگویی و ایجاد قناعت در دانشجویان و برآوردن توقعات آنان می باشد. این دانشگاه به مسولیت اجتماعی، تاسیس کارگروه کنترل کیفیت، مشوق های پژوهشی، جهش علمی برگزاری المپیاد علمی، واگذاری اموری به دانشکده ها، پیگری طرح تعاون، افزایش تعداد هیات علمی، ارتباط تنگاتنگ با دانش آموختگان، ایجاد دبیرخانه یونسکو در دانشگاه، تهیه منشور اخلاقی و تاکید بر مهارت محور شدن دانشگاه به ویژه از طریق کارگاهها، از جمله مجموعه ی ویژه ای است که در این خصوص تصمیماتی اتخاذ و اجرایی کرده است.

انشاله با تعامل و هم اندیشی هم و استفاده از رهنمودهای هیات امنا و هیات موسسین، دانشگاه را بیش از پیش به آنچه که مستحق آن است برسانیم.

سپس در ادامه آقای دکتر هاشمی کمانگر معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گزارشی درباره عملکرد حوزه آموزشی دانشگاه ارائه نمودند.

در پایان این مراسم، از اساتید نمونه دانشگاه طی تقدیم تقدیرنامه و هدیه ای تجلیل بعمل آمده است.