برگزاری مراسم گرامیداشت روز ولادت امام علی (ع) و روز پدر، با حضور رئیس دانشگاه، معاونین، رؤسای دانشکده ها، اعضای هیات علمی، مدیران ستادی و کارکنان دانشگاه شمال

مراسم گرامیداشت روز ولادت امام علی (ع) و روز پدر با حضور رئیس دانشگاه، معاونین، رؤسای دانشکده ها، اعضای هیات علمی، مدیران ستادی و کارکنان دانشگاه شمال در روز چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ در سال همایش های بین‌المللی دانشگاه برگزار گردید.

این مراسم با سخنرانی دکتر حسین رنجبر، رئیس دانشگاه و تبریک ولادت حضرت علی، امام همام، مولی الموحدین آغاز شده است. ایشان این روز را به همکاران محترم و حضار شاد باش گفته و سپس در بخشی از سخنانش به ذکر فضایل امام علی (ع) از جمله اینکه ایشان نخستین ایمان آورنده به پیامبر (ص) بوده اند، عدالت همراه نام علی (ع) است و در شجاعت بی نظیر و مصلح امور جامعه بوده اند. فتنه های را سرکوب می کردند و همیشه به فکر اتحاد جهان اسلام بوده اند. در بخش دوم به وضعیت مالی دانشگاه اشاره کرده اند و فرمودند: «با توجه به این وضعیت، هدیه ناقابلی برای همکاران جهت این روز در نظر گرفته ام. اگر چه بسیار کم، ولی خواستم بگویم به یاد شما هستم.»

در بخش بعدی ایشان از حادثه بی نظیر شش بهمن آمل سخن گفتند و ضمن شرح تاریخی علل آن، از فداکاریها و شهدای آن روز به نیکی یاد کردند و فرمودند: «اهمیت آن روز به قدری برای مردم آمل بالا بوده که حضرت امام از آن در وصیتنامه سیاسی – الهی خود یاد کرده است و امام فرمودند، دیدی که مردم آمل چه به روزتان آورده اند.»

در پایان مراسم، به طور نمادین به تعدادی از همکاران مرد دانشگاه، لوح و هدیه ای تقدیم گردید.