جلسه تودیع و معارفه معاونت اداری و مالی دانشگاه

طی حکمی از سوی دکتر حسین رنجبر، ریاست دانشگاه شمال، روز دوشنبه مورخ ۴-۱۰-۱۴۰۲ دکتر رسول طریقی، (عضو هیات علمی دانشکده علوم ورزشی)، به سمت «سرپرستی حوزه معاونت اداری و مالی دانشگاه» منصوب شد.

در این جلسه نخست دکتر حسین رنجبر، ریاست دانشگاه با اعلان اینکه برحسب تحقیقاتی که اعمال داشته است، آقای دکتر طریقی را برای این سمت برگزیده و با استفاده از کلمات و الفاظ متناظر نظیر؛ باهوش بودن، دور اندیش بودن، پیگیر بودن، مقتصد بودن، برنامه محور بودن و تحکم داشتن، صفات آقای دکتر فدوی را برشمرده اند و با سپاسگزاری از زحماتشان، برای ایشان آرزوی توفیق داشتند. همچنین در مورد دکتر طریقی اظهار داشتند؛ «ایشان جوان و با انگیزه است و با توجه به تدریس درس رفتار سازمانی و نیز داشتن تجربه مسئولیت در بیرون دانشگاه، توانایی انجام این امور را دارد و با این ایراد که ایشان جوان هستند موافق نیستم. در جنگ تحمیلی جوانان ما از جمله شهید باکری مدیریتهای مهم مثل فرماندهی لشکر را بر عهده داشتند. ما به ایشان امید داریم و باور داریم که می توانند به ما کمک کنند.»

سپس پروفسور رستمی، عضو هیات امنا و موسس دانشگاه در ابتدا از دکتر رنجبر و همه کسانی که در آیین نکوداشت زحمت کشیدند تشکر ویژه نمودند و اظهار داشتند: «دکتر فدوی دانش آموخته این دانشگاه است و فعالیت زیادی برای دانشگاه نمودند. بخاطر جدیت و سخت گیری هایی که داشتند شاید عده ای مخالف نظرشان بوده باشند، چون خوب کار می کردند. نیروی کیفی بسیار خوبی بودند. از ایشان و همه کسانی که با ایشان کار کردند تشکر می کنم. حق دکتر رنجبر هست تا مدیران را خود انتخاب کند. در مشورت با من گفتم از نظر علمی و اخلاقی بسیار خوب هستند ولی از نظر اداری مالی ایشان را خوب نمیشناسم. وی باید توانمندی خود را نشان بدهد. مسئولیت اداری – مالی بسیار سخت است چون درآمد ما محدود و هزینه ها نامحدود است و به شهریه بستگی دارد لذا دکتر طریقی باید بسیار دقت نماید. بهرحال ما امیدوارم دکتر طریقی یار خوبی برای کل مجموعه باشد. دوست دارم همه همدلانه کار کنید از همه سپاسگزارم»

دکتر فدوی اظهاراتش را با قدردانی از پروفستور رستمی آغاز کردند و به شرح مختصری از دوره شش ساله معاونت در زمان تصدی خود پرداختند. از قبیل:

۱-حذف سهم ثابت بخشهای مختلف از بودجه و واقعی سازی بودجه
۲-ساماندهی اضافه کاری
۳-اصلاح نیازمندیهای نیروهای انسانی
۴-ایجاد صندوق ذخیره دانشگاه
۵-انجام اقدامات اساسی همچون برق و آب
۶/همراهی با موسسه دانشگاهی و کمک حوزه اداری و مالی برای پیشبرد بهتر امور عمرانی
۷-تبدیل حسابهای کوتاه مدت خزانه به حسابهای سپرده
۸-اتخاذ تصمیمات جدید در زمانهای خاص دانشگاه از جمله افزایش حقوق هیات علمی و کارمندان
۹-جلوگیری از حیف و میل اموال و خریدهای بیهوده
۱۰-ارتباط قوی با اعضای هیات موسس و امنا جهت تسهیل در امور دانشگاه
همچنین ایشان از معاونین قبلی این حوزه و اعضای شورا ، مدیران و همکاران اداری، مالی، فضای سبز، خدمات و دبیرخانه تشکر نموده و برای همه توفیق و عاقبت به خیری آرزو کردند.

دکتر طریقی به عنوان معاونت جدید امور مالی و اداری پس از قدردانی از دکتر رنجبر به دلیل حسن اعتماد و نیز اعضای هیات امنا به ویژه دکتر رستمی، دکتر رضوی و دکتر نوریان و همه معاونان سابق مالی اداری خصوصاً دکتر فدوی، با استفاده از پاور پوینت به تفصیل و تشریح برنامه های خود از ارزیابی وضع موجود تا رسیدن به وضع مطلوب از طریق ابزارهایی نظیر کارمندیابی با جذب و حذف، استقرار فرایندهای تسهیم دانش و … پرداختند.

در پایان دکتر پژومان مدیر روابط عمومی دانشگاه، حکم دکتر طریقی را قرائت فرمودند و توسط ریاست دانشگاه حکم به ایشان تقدیم شد.