فرهاد پژند
مسئول پذیرش و ثبت نام |
بابک محمدپور
کارشناس پذیرش و ثبت نام |
|
رهبر مختاری
کارشناس امور بایگانی |
تماس مستقیم: ۰۱۱۴۴۲۰۳۷۲۴
تماس دانشگاه ۰۱۱۴۴۲۰۳۷۱۰ داخلی : ۲۱۳
فعالیتها
- تشکیل پرونده و پذیرش دانشجویان ورودی جدید
شرایط و مدارک لازم :
- دانشجویان عزیز لازم است جهت اطلاع از فرآیند ثبت نام و مدارک مورد نیاز، دفترجه ثبت نام (قابل دسترس از طریق لینک پایین صفحه) را به دقت مطالعه نموده و قبل از مراجعه به دانشگاه ثبت نام اینترنتی را طبق روند مورد اشاره در دفترچه ثبت نام انجام دهند.
- ویرایش اطلاعات دانشجویان در سامانه آموزش
شرایط و مدارک لازم:
- مراجعه به دایره پذیرش و ثبتنام .
- به همراه داشتن کارت دانشجویی و مدارک و مستندات لازم (در صورت تغییر مشخصات شناسنامهای ارائه شناسنامه و کپی آن الزامی است.)
- ارائه درخواست ویرایش اطلاعات شخصی و مستندات مربوطه به مدیر کل امور آموزشی.
- پذیرش و ثبتنام دانشجویان میهمان و انتقالی از سایر موسسات و دانشگاهها
شرایط و مدارک لازم برای دانشجویان میهمان از:
- ارائه نامه موافقت با میهمانی به همراه معرفینامه دروس قابل انتخاب از دانشگاه مبداء حداکثر تا پایان زمان انتخاب واحد هر ترم.
- اخذ فرم پذیرش دانشجویان میهمان از (قابل دریافت از انتشارات و یا از بخش فرمها و آیین نامههای سایت دانشگاه).
- مراجعه به اداره پذیرش و ثبتنام جهت تأیید فرم پذیرش دانشجویان میهمان از، ثبت اطلاعات دانشجو در سامانه آموزش و تخصیص شماره دانشجویی.
- دروس ارائه شده دانشگاه در هر ترم در صفحه معاونت آموزشی دانشگاه در دسترس قرار دارد.
شرایط و مدارک لازم برای دانشجویان انتقالی از:
- ارائه نامه موافقت با انتقال دائم به انضمام ریزنمرات تأیید شده دروس گذرانده شده دانشجو در دانشگاه مبداء.
- مراجعه به اداره پذیرش و ثبتنام جهت مکاتبه با دانشکده مربوطه برای اظهارنظر مدیر محترم گروه و ریاست محترم دانشکده در رابطه با پذیرش دانشجو.
- مراجعه به اداره پذیرش پس از اخذ موافقت دانشکده مربوطه جهت دریافت نامه موافقت با انتقالی و درخواست مدارک از دانشگاه مبداء.
- صدور گواهیهای مربوط به نظام وظیفه
- صدور گواهی اشتغال به تحصیل با درج شماره و تاریخ معافیت تحصیلی جهت ارائه به حوزه نظام وظیفه.
- درخواست مجوز خروج از کشور
شرایط و مدارک لازم:
- حداکثر مدت مجاز زمان خروج از کشور یک ماه میباشد.
- درخواست سنوات تحصیلی ارفاقی برای دانشجویان پسری که در سنوات مجاز، موفق به فارغالتحصیلی نشدهاند.
شرایط و مدارک لازم:
- مراجعه به بایگانی اداره کل امور آموزشی جهت اخذ تصویر برگه معافیت تحصیلی.
- اخذ فرم افزایش سنوات (قابل دریافت از انتشارات و یا از بخش فرمها و آیین نامههای سایت دانشگاه).
- تأیید فرم مربوطه توسط کارشناس رشته و کمیسیون موارد خاص دانشگاه.
- مراجعه به اداره پذیرش و ثبتنام جهت مکاتبه با دفاتر پلیس +۱۰٫
مقررات و آیین نامه:
- دانشجویان مشمول نظام وظیفه در صورتی میتوانند از سنوات ارفاقی بهره مند شوند که امکان فراغت از تحصیل طی مدت سنوات ارفاقی را داشته باشند، لذا در صورت دارا بودن شرایط زیر به صورت مرحلهای میتوانند از ترم اول سنوات ارفاقی بهره مند شوند.
- کاردانی و کارشناسی ناپیوسته: به شرط آنکه واحدهای درسی گذرانده شده حداقل ۵۰ واحد بوده و معدل کل نیز حداقل ۱۲ باشد.
- کارشناسی پیوسته: به شرط آنکه واحدهای درسی گذرانده شده حداقل ۵۰ واحد بوده و معدل کل نیز حداقل ۱۲ باشد.
- چنانچه مشمول تا پایان ترم اول سنوات ارفاقی موفق به فراغت از تحصیل نگردد با ادامه تحصیل وی به شرطی در ترم دوم سنوات ارفاقی موافقت خواهد شد که در ترم اول سنوات ارفاقی حداقل ۱۲ واحد را گذرانده و معدل کل دانشجو حداقل ۱۲ باشد.
- چنانچه دانشجو نتواند تا پایان یک سال سنوات ارفاقی فارغالتحصیل شود، در صورت داشتن پیشرفت تحصیلی در سنوات ارفاقی و امکان فراغت از تحصیل طی مهلت معرفی، پس ار احراز شرایط صدور مجوز ادامه تحصیل در مهلت معرفی بدون لحاظ غیبت فراهم خواهد شد. در صورت فارغالتحصیلی در مهلت یک ساله معرفی، به هیچ وجه معافیت تحصیلی برای ادامه تحصیل در مقطع بالاتر صادر نخواهد شد. در نتیجه دانشجو بعد از اتمام خدمت نظام وظیفه و یا اخذ معافیت دائم قادر به ادامه تحصیل خواهد بود.
- تسویه حساب دانشجویان (انصرافی، اخراجی و انتقالی)
شرایط و مدارک لازم:
- دریافت فرم تسویه حساب مربوطه (قابل دریافت از انتشارات و یا از بخش فرمها و آیین نامههای سایت دانشگاه).
- ارائه فرم تکمیل شده تسویه حساب به اداره پذیرش و ثبتنام جهت دریافت مدارک لازم.
مقررات و آییننامه:
- از طرف حوزه نظام وظیفه برای دانشجویان پسر اخراجی معافیت تحصیلی جدید صادر نمیشود. بنابراین این دسته از دانشجویان بعد از اتمام خدمت وظیفه عمومی و یا اخذ معافیت دائم قادر به ادامه تحصیل خواهند بود.
شرایط و مدارک لازم:
- دریافت فرم تقاضای تغییر رشته (قابل دریافت از انتشارات و یا از بخش فرمها و آیین نامههای سایت دانشگاه).
- مراجعه به اداره پذیرش و ثبتنام جهت بررسی و تأیید فرم مربوط در صورت حائز شرایط بودن.
- دریافت و تکمیل فرم تسویه حساب مخصوص دانشجویان متقاضی تغییر رشته بعد از تأیید بلامانع بودن تغییر رشته توسط تمام مراجع پیش بینی شده در فرم تقاضای تغییر رشته.
- ارائه فرم تکمیل شده تسویه حساب و کارت دانشجویی به دایره پذیرش و ثبتنام و دریافت شماره دانشجویی رشته جدید و معرفینامه جهت صدور کارت دانشجویی جدید.
مقررات و آییننامه:
- تغییر رشته در دوره کاردانی پیوسته ممنوع است.
- ماده ۲۳ آیین نامه آموزشی:
- دانشجوی دورههای کاردانی و کارشناسی پیوسته با داشتن شرایط زیر میتواند از یک رشته یا گرایش به رشته یا گرایش دیگر تحصیلی در همان دانشگاه تغییر رشته یا گرایش دهد:
الف) وجود رشته یا گرایش مورد تقاضای دانشجو در دانشگاه.
ب) موافقت گروه آموزشی مبدا و مقصد و تأیید شورای آموزشی دانشگاه.
ج) کمتر نبودن نمره های اکتسابی دانشجودر آزمون سراسری گروه آزمایشی ذیربط از نمره آخرین فرد پذیرفته شده در آن رشته یا گرایش در دانشگاه و در سال پذیرش با تأیید سازمان سنجش آموزش کشور.
د) امکان ادامه تحصیل دانشجو در رشته یا گرایش جدید در سنوات مجاز باقی مانده.
- تبصره: دانشجو صرفاً در هر دوره تحصیلی برای یک بار می تواند با رعایت شرایط این ماده، تغییر رشته یا گرایش دهد.
- ماده ۲۴ آیین نامه آموزشی:
- تغییر رشته از دوره های پایین به دوره های بالاتر، از غیردولتی به دولتی، از شبانه به روزانه، از غیرحضوری به نیمه حضوری و حضوری ممنوع است ولی برعکس آن مجاز است.
- تبصره: تغییر رشته دانشجویی که پذیرش وی در دوره از طریق بدون آزمون میباشد به رشته هایی که پذیرش در آن ها از طریق آزمون سراسری صورت گرفته باشد، ممنوع است.
- ماده ۲۵ آیین نامه آموزشی:
- تغییر رشته دانشجو در دوره کارشناسی ناپیوسته ممنوع است، اما تغییر گرایش با داشتن شرایط و ضوابط ذکر شده در ماده ۲۳ امکان پذیر است.
شرایط و مدارک لازم:
- دریافت فرم تقاضای مرخصی تحصیلی (قابل دریافت از انتشارات و یا از بخش فرمها و آیین نامههای سایت دانشگاه).
- مراجعه به اداره پذیرش و ثبتنام جهت بررسی و تأیید فرم مربوط در صورت حائز شرایط بودن.
مقررات و آییننامه:
- دانشجو میتواند با رعایت سنوات مجاز تحصیل، در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، یک نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته حداکثر دو نیمسال از مرخصی تحصیلی استفاده کند.
- تبصره۱- مدت مجاز مرخصی زایمان، دو نیمسال تحصیلی و بدون احتساب در سنوات تحصیلی است.
- تبصره ۲- مدت مجاز مرخصی پزشکی، در صورت تأیید پزشک معتمد دانشگاه و شورای آموزشی، حداکثر دو نیمسال تحصیلی و بدون احتساب در سنوات تحصیلی است.
- تبصره ۳- بررسی سایر مصادیق مرخصی تحصیلی (مانند مأموریت همسر یا والدین و…) حداکثر دو نیمسال تحصیلی و بدون احتساب در سنوات مجاز، در اختیار شورای آموزشی دانشگاه است.
- تبصره ۴- دانشجو میتواند با تشخیص شورای آموزشی دانشگاه از مجموع مرخصیهای مذکور در این ماده و تبصرههای مندرج در آن بهرهمند شود.
شرایط و مدارک لازم:
- ارائه ریزنمرات تأیید شده از دانشگاه یا موسسه مبداء.
- دریافت فرم معادلسازی از انتشارات یا از بخش فرمها و آیین نامههای سایت دانشگاه.
- مراجعه به اداره پذیرش و ثبتنام جهت بررسی و تایید فرم معادلسازی و مکاتبه با دانشکده مربوطه.
مقررات و آییننامه:
- ماده ۲۸ آیین نامه آموزشی:
- معادل سازی و پذیرش واحدهای درسی گذرانده شده دانشجو بر اساس دستورالعمل اجرایی مصوب شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.
- تبصره ۱: به ازای هر ۱۲ تا ۲۰ واحد از دروس معادل سازی شده، یک نیمسال از سنوات مجاز تحصیلی دانشجو کاسته می شود.
- تبصره ۲: معادل سازی دروس صرفاً در شیوه های آموزشی هم عرض صورت می گیرد:
الف) واحدهای گذرانده دانشجوی حضوری به دوره های غیرحضوری، نیمه حضوری یا غیرحضوری.
ب) نیمه حضوری به نیمه حضوری و غیرحضوری.
ج) غیرحضوری به غیرحضوری.
- معادلسازی برای دانشجویان انتقالی (ماده ۲۳ آیین نامه مهمانی و انتقال به شماره ۸۸۴۴۱/۳/۴۱)
- در صورت انتقال، واحدهای گذرانده شده دانشجو در مبدأ که با نمره ۱۲ و بالاتر میباشد عیناً در مقصد پذیرفته میشود. پذیرفتن نمره کمتر از ۱۲ در اختیار موسسه مقصد میباشد.
- تبصره: تمام نمرات درسی دانشجو (در موسسه مبدأ و مقصد) اعم از قبولی و یا ردی و سوابق آموزشی، عیناً در کارنامه دانشجوی انتقالی ثبت و نمرات دروس پذیرفته شده در محاسبه میانگین کل او محسوب میشود.
- معادلسازی برای دانشجویان متقاضی تغییر رشته یا گرایش (مصوبه جلسه ۲۷۶ شورای آموزشی)
- دروسی که دانشجو در رشته یا گرایش قبلی گذرانده است، در گروه آموزشی رشته جدید بررسی و معادلسازی میشود و فقط دروسی از وی پذیرفته میشود که به تشخیص گروه آموزشی، با دروس رشته یا گرایش جدید، اشتراک محتوایی (طبق برنامه درسی مصوب) داشته باشد. در این صورت، فقط دروس پذیرفته شده و نمره آنها با احتساب در معدل کل و سنوات در کارنامه دانشجو ثبت و باقی میماند.
- معادلسازی برای سایر دانشجویان (مصوبه جلسه ۲۷۶ شورای آموزشی)
- در رابطه با سایر دانشجویان معادلسازی دروسی که قبلاً در سایر دانشگاهها گذراندهاند تحت شرایط زیر مجاز است:
الف) دانشجو با توجه به سوابق تحصیلی خود مجاز به شرکت در آزمون ورودی رشته جدید باشد.
ب) دانشگاه قبلی و مدارک تحصیلی آن مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.
ج) دانشگاه قبلی دانشجو دانشگاه علمی- کاربردی نباشد.
د) تحصیل دانشجو در دانشگاه قبلی مطابق برنامه مصوب شورای عالی برنامهریزی باشد.
ه) محتوای آموزشی دروس گذرانده شده دانشجو با دروس رشته جدید به تشخیص گروه آموزشی اشتراک محتوایی داشته باشد.
- تبصره ۱: معادلسازی و پذیرش دروس توسط گروههای آموزشی ذیربط در دانشگاه انجام میشود
- تبصره ۲: نمرات دروس پذیرفته شده دانشجو در محاسبه میانگین نیمسال محسوب نمیشود ولی در محاسبه میانگین کل دانشجو لحاظ خواهد شد.
- مصوبه جلسه ۲۸۷ شورای آموزشی
در کلیه حالات معادلسازی دروسی که دانشجویان با نمره ۱۰ تا ۱۲ گذرانده باشند در صورت موافقت گروه و دانشکده طبق مقررات قابل معادلسازی است.
فرمها، آییننامهها و مقررات مرتبط
- آیین نامه اعطای سنوات ارفاقی ناجا (ویژه دانشجویان پسر)
- سقف سنوات تحصیلی مجازدر مقاطع مختلف
- فرم ثبتنام دانشجویان مقطع کاردانیناپیوسته و کارشناسیپیوسته
- فرم ثبتنام دانشجویان مقطع کاردانیپیوسته
- فرم ثبتنام دانشجویان مقطع کارشناسیناپیوسته
مکان و تلفن تماس
دفتر: روبروی ساختمان رستوران، طبقه همکف ساختمان آمارد، دایره پذیرش و ثبتنام.
تلفن داخلی: ۲۲۱۳ – تلفن مستقیم: ۴۴۲۰۳۷۲۴- ۰۱۱
بایگانی: روبروی ساختمان رستوران، طبقه همکف ساختمان آمارد، اتاق سمت راست، بایگانی آموزش.
تلفن داخلی: ۲۱۳