نام و نام خانوادگی: هوشیار حقیقی کبود کلاء
سمت: سرپرست دبیرخانه کمیسیون موارد خاص
کمیسیون بررسی موارد خاص: در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی تشکیل می گردد تا با رعایت مفا د آیین نامه فقط به وضعیت تحصیلی دانشجویانی که مورد خاص تشخیص داده می شوند رسیدگی و رای نهایی صادر نماید
تعریف موارد خاص: موارد خاص به وضعیت دانشجویانی گفته می شود که جریان تحصیل آنان به خاطراتفاقات رخ داده در دوره تحصیلی خارج از اراده دانشجو بوده و سبب بروز مشکلات تحصیلی گردیده که با مقررات و آیین نامه های آموزشی موجود قابل رفع نمی باشد. و رسیدگی به مشکلات تحصیلی آنها و ارائه راه حل منطقی به بررسی بیشتر و قضاوت دقیقتر و همه جانبه نیاز داشته باشد .
ترکیب اعضاء:
۱- دکتر عباسعلی رستمی ………………………….. رییس دانشگاه و کمیسیون موارد خاص
۲- مهندس لطفعلی یزدانی ………………………….. معاون دانشجویی و دبیر کمیسیون موارد خاص
۳- دکتر حمیدرضا کوهی ……………………………… معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی
۴ – دکتر اکبرپور ……………………….. عضو کمیسیون
۵- مهندس کاوه ……………………….. عضو کمیسیون
۶- دکتر مرتضی عباس قربانی ……………………….. عضو کمیسیون
۷- دکتر غلامعلی رودی …………………… عضو کمیسیون
نحوه ارجاع پرونده ها به کمیسیون دانشگاه :
کمیسیون وضعیت تحصیلی و درخواستهائی که به یکی از دو طریق زیر ارجاع گردد را مورد رسیدگی قرار می دهد..
۱- مواردی که پس از طرح در شورای آموزشی یا شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه با امضاء معاون آموزشی به کمیسیون ارجاع شود .
۲- تقاضای دانشجویانی که به تشخیص رئیس دانشگاه، معاون دانشجوئی و یا آموزشی به کمیسیون ارجاع گردد.
نحوه تشکیل جلسات کمیسیون مواردخاص :
۱- جلسات کمیسیون با حضور رئیس دانشگاه، معاونین دانشجویی، آموزشی و نصف بعلاوه یک اعضا رسمیت می یابد و تصمیمات کمیسیون با رای مثبت نصف به اضافه یک کلیه اعضاء معتبر می باشد.
تبصره: در صورت عدم امکان حضور رئیس دانشگاه جلسه با حضور نماینده تام الاختیار ایشان تشکیل خواهد شد .
۲- جلسات کمیسیون در پایان هر ترم پس از دریافت پرونده ها و در صورت ضرورت بنابه تشخیص دبیر کمیسیون بصورت فوق العاده تشکیل می شود.
۳- دبیر کمیسیون پس از بررسی مقدماتی سوابق امر، موارد را جهت رسیدگی در کمیسیون مطرح می نماید.
۴- صورت جلسات کمیسیون با شرح وضعیت تحصیلی دانشجویان و دلایل خاص بودن آنها پس از امضاء کلیه اعضاء حاضر در جلسه جهت تائید رئیس دانشگاه ارسال می گردد.
۵- آراء صادره پس از امضاء رئیس دانشگاه و ابلاغ به معاون آموزشی لازم الاجراست.
ارسال پرونده ها به کمیسیون موارد خاص استانی:
۱- مواردی را که از اختیارات کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه نمی باشد و کمیسیون دانشگاه تشخیص می دهد تا در کمیسیون بررسی موارد خاص استانی رسیدگی گردد،پرونده وضعیت تحصیلی دانشجو و فرم خلاصه وضعیت تحصیلی به همراه سایر مدارک به امضاء معاون دانشجویی و دبیر کمیسیون به استان ارسال می گردد.
۲- آراء کمیسیون استانی بررسی موارد خاص برای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی لازم الاجراست.