آئین ملاقات نوروزی در سال ۱۴۰۳ همراه با افتتاح و قرائت منشور اخلاقی کارکنان دانشگاه شمال

دانشگاه شمال آغاز به کار رسمی خود در سال جدید را با برگزاری آئین ملاقات نوروزی اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه، با حضور ریاست دانشگاه و اعضای هیات رئیسه، در ساعت ۸ صبح روز سه شنبه مورخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شروع نموده است.

دکتر حسین رنجبر، ریاست دانشگاه ضمن تبریک سال جدید و آرزوی سلامتی، و همچنین تسلیت شهادت مولای متقیان علی (ع)، و محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه، این حمله تروریستی را تضاد آشکار با قوانین بین المللی اعلام کردند.

ایشان بیان داشتند: «شعار سال ۱۴۰۳ ، اقتصاد مشارکتی و جهش تولید با مشارکت مردم است، از این رو برای شعار سال دانشگاه بسیار اندیشیده ام و در نهایت عنوان “جهش علمی و ارزیابی عملکرد ” را به این مناسبت انتخاب نموده ام.

دانشگاه باید براساس علم نافع حرکت کند. از ویژگی های اصلی علم نافع، فرهنگ ساز و وحدت آفرین بودن آن است.
علمی که خلق ثروت و خدمت کند و خدمت گذار مردم باشد
علم نافع مرجعیت و مزیت ساز باید باشد
ویژگی بعدی آن اخلاق و ایمان گستر است
علم باید آسایس و آرامش را به همراه داشته باشد.»

سپس اعلام نمودند: «در سال جدید نقشه راهی به این شرح داریم. رفاه اساتید و کارکنان، توسعه رشته ها، توسعه هر عضو هیات علمی، افزایش تعداد دانشجو، ازدیاد دانشکده ها، ارزیابی عملکرد، سطح بندی اساتید که براساس آن رقابت ایجاد میشود، توجه به دفتر نظارت و ارزیابی و توسعه رشته ها است که کارهای مهمی باید انجام شود، نام برخی از معاونت ها تغییری خواهند داشت، اردیبهشت ماه امسال جشنواره ملی فرهنگی – ورزشی سنت های مازندران “مارمه” با دعوت از شهرداری های کشور و برای فرهنگ شهر در دانشگاه برگزار خواهد شد. همچنین همایش ملی حقوق هم داریم که برگزار خواهند شد. پاسخگویی به ذینفعان، رفاه دانشجویان، ارتباط با جامعه و جامعه بین المللی را پیگیر خواهیم شد. انشاله با تعامل و تعالی همکاران به آنها خواهیم رسید.

در پایان منشور اخلاقی دانشگاه شمال را که با همکاری و همت مدیر روابط عمومی و معاون اداری و مالی دانشگاه با اینجانب تهیه شد، تصویب گردید و این منشور اخلاقی یک توافق و وحدت کلی ماست و بر اساس آن حرکت خواهیم نمود.» سپس منشور اخلاقی دانشگاه را برای تمامی کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه قرائت فرمودند.