مهندس چنگیز رویدل
مهندسی کامپیوتر-معماری از دانشگاه علم و صنعت ایران
ملاقات حضوری: شنبه تا دوشنبه هر هفته
مستقیم آموزش: ۴۴۲۰۳۷۳۶ (۰۱۱) (داخلی آموزش: ۲۲۶)
آدرس الکترونیکی: ch.roidel AT shomal.ac.ir
آدرس صفحه :http://fmsua.shomal.ac.ir/profile/Roidel
مکان: طبقه همکف ساختمان رستوران
اسماعیل مختاری
معاون مدیر اداره آموزش
شماره تماس مستقیم: ۴۴۲۰۳۷۳۶
شماره داخلی دانشگاه: ۲۲۶
سمیه محمدی نیاکی
مسئول دفتر مدیر آموزش، مسئول کمیسیون،
ارتباط با خانواده، نقل و انتقالات، آمار و نرم افزار
شماره تماس مستقیم: ۴۴۲۰۳۷۳۶
شماره داخلی دانشگاه: ۲۲۶
سیده هانیه میرباقری
مسئول اداره دانش آموختگان
شماره تماس مستقیم: ۴۴۲۰۳۶۳۶
پیام از طریق ایتا : ۰۹۹۹۹۲۲۰۴۴۳
شماره داخلی دانشگاه: ۲۲۹
سیف اله اژدری
کارشناس آموزش (امور دانش آموختگان)
شماره تماس مستقیم: ۴۴۲۰۳۶۳۶
شماره داخلی دانشگاه: ۲۲۹
سیدمحسن هاشمی میری
کارشناس آموزش (امور دانش آموختگان)
و کارشناس معرفی به استاد
شماره تماس مستقیم: ۴۴۲۰۳۶۳۶
شماره داخلی دانشگاه: ۲۲۹
فرهاد پژند
مسئول دایره پذیرش و ثبت نام و مسئول امتحانات
شماره تماس مستقیم: ۴۴۲۰۳۷۲۴
شماره داخلی دانشگاه: ۲۱۳
بابک محمدپور
کارشناس آموزش (دایره پذیرش و ثبت نام)
شماره تماس مستقیم: ۴۴۲۰۳۷۲۴
شماره داخلی دانشگاه: ۲۱۳
رهبر مختاری
کاردان آموزش (بایگانی)
شماره تماس مستقیم: ۴۴۲۰۳۷۲۴
شماره داخلی دانشگاه: ۲۱۳
اداره دانش آموختگان
صدور گواهی لغو معافیت تحصیلی برای دانشجویان فارغالتحصیل
- شرایط و مدارک لازم:
- برای دانشجویان پسر مشمول خدمت نظام وظیفه به جای گواهی موقت فراغت از تحصیل، گواهی لغو معافیت تحصیلی صادر میشود.
- جهت دریافت گواهی لغو معافیت تحصیلی لازم است دانشجویان فرم تکمیل شده تسویه حساب (قابل دریافت از انتشارات و یا از بخش فرمها و آیین نامههای سایت دانشگاه) را در گام آخر به دایره دانش آموختگان ارائه نموده و طبق زمانبندی اعلامی این دایره برای دریافت گواهی مراجعه نمایند.
صدور گواهینامه موقت فراغت از تحصیل
- شرایط و مدارک لازم:
- گواهینامه موقت ارزش ترجمه ندارد.
- جهت دریافت گواهی موقت فراغت از تحصیل لازم است دانشجویان فرم تکمیل شده تسویه حساب (قابل دریافت از انتشارات و یا از بخش فرمها و آیین نامههای سایت دانشگاه) را در گام آخر به همرا یک قطعه عکس ۴×۳ به دایره دانش آموختگان ارائه نموده و طبق زمانبندی اعلامی این دایره برای دریافت گواهی مراجعه نمایند.
- برای دریافت گواهینامه موقت فراغت از تحصیل، ارائه گواهی موقت یا اصل مدرک تحصیلی مقطع ماقبل الزامی است.
- ارائه یکی از مدارک زیر مبنی بر رسیدگی به وضعیت خدمت وظیفه عمومی جهت تحویل گواهینامه موقت به دانشجویان پسر الزامی است.
- ارائه گواهی اشتغال به تحصیل در مقطع بالاتر با ذکر شاغل به تحصیل بودن در نیم سال جاری و درج شماره معافیت تحصیلی.
- ارائه کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت از خدمت نظام وظیفه.
- ارائه گواهی اشتغال به خدمت وظیفه عمومی با ذکر عدم غیبت اولیه.
- ارائه برگ سبز اعزام به خدمت نظام وظیفه با ذکر عدم غیبت اولیه.
صدور دانشنامه (اصل مدرک)
- شرایط و مدارک لازم:
- دانشنامه صرفاً یکبار صادر میشود.
- بعد از جستجو در فایل قرار گرفته در صفحه مربوط به دایره دانش آموختگان در سایت دانشگاه و اطمینان از صدور دانشنامه، دانشجویان میتوانند به همراه مدارک زیر جهت دریافت اصل مدرک تحصیلی خود مراجعه نمایند.
- گواهی موقت مقطع جاری در صورت دریافت.
- اصل مدرک تحصیلی مقطع ماقبل.
- یک قطعه عکس ۴×
- گواهی تسویه حساب با صندوق رفاه دانشجویی.
- ارائه یکی از مدارک زیر مبنی بر رسیدگی به وضعیت خدمت وظیفه عمومی جهت تحویل دانشنامه به دانشجویان پسر الزامی است.
- ارائه گواهی اشتغال به تحصیل در مقطع بالاتر با ذکر شاغل به تحصیل بودن در نیم سال جاری و درج شماره معافیت تحصیلی.
- ارائه کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت از خدمت نظام وظیفه.
- ارائه گواهی اشتغال به خدمت وظیفه عمومی با ذکر عدم غیبت اولیه.
- ارائه برگ سبز اعزام به خدمت نظام وظیفه با ذکر عدم غیبت اولیه.
صدور گواهی ریزنمرات رسمی و قابل ترجمه
- شرایط و مدارک لازم:
- گواهی ریزنمرات قابل ترجمه بوده و فقط یک بار صادر میشود.
- ارائه گواهی تسویه حساب با صندوق رفاه دانشجویی برای دریافت گواهی ریزنمرات الزامی است.
- جهت دریافت گواهی ریزنمرات، دانشجو نباید تعهد مربوط به تحصیل رایگان در مقطع قبل داشته باشد. برای احراز عدم وجود تعهد تحصیل رایگان لازم است دانشجویان اصل مدرک تحصیلی مقطع قبل را ارائه نمایند.
- ارائه یکی از مدارک زیر مبنی بر رسیدگی به وضعیت خدمت وظیفه عمومی جهت تحویل گواهی ریزنمرات به دانشجویان پسر الزامی است.
- ارائه گواهی اشتغال به تحصیل در مقطع بالاتر با ذکر شاغل به تحصیل بودن در نیم سال جاری و درج شماره معافیت تحصیلی.
- ارائه کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت از خدمت نظام وظیفه.
- ارائه گواهی اشتغال به خدمت وظیفه عمومی با ذکر عدم غیبت اولیه.
- ارائه برگ سبز اعزام به خدمت نظام وظیفه با ذکر عدم غیبت اولیه.
تعیین رتبه فارغ التحصیلی
- گواهی رتبه فارغالتحصیلی بنا به درخواست دانشجو صادر خواهد شد.
- برای دانشجویان مشمول آییننامه استعداد درخشان و متقاضی پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسیارشد گواهی رتبه صادر میشود.
تعیین رتبه فارغ التحصیلیآیین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان:
- دانشگاه اختیار دارد حداکثر ۱۰ درصد از ظرفیت دوره روزانه کارشناسی ارشد خود در هر رشته محل را به دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون و با رعایت شرایط زیر اختصاص دهد:
- دانشجو باید بعد از ۷ نیم سال تحصیلی با گذراندن حداقل ۱۱۵ واحد درسی به لحاظ میانگین کل جزو ده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشد.
- دانشجو حداکثر باید در مدت ۸ نیم سال تحصیلی دانش آموخته شود.
- پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و برای یکبار امکان پذیر است.
تبصره – چنانچه ده درصد برتر دانشجویان حائز شرایط این ماده به دلیل انصراف یا عدم تقاضا از تسهیلات مربوط استفاده نکردند در این صورت دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفا ده درصد برتر بعدی همان دانشگاه با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته میباشد.
آیین نامه پذیرش با آزمون استعداد درخشان
دانشجویان حایز شرایط زیر در صورت شرکت در آزمون سراسری ورود به دوره بالاتر و کسب حدنصاب علمی حداقل ۹۰ درصد نمره آخرین پذیرفته شده در هر کد محل تحصیل، توسط سازمان سنجش به صورت مازاد بر ظرفیت به یکی از دانشگاهها معرفی میشوند.
- دانش آموخته رتبه اول دوره کاردانی از میان دانشجویان هم رشته و هم ورودی که طی چهار نیم سال دانش آموخته شده برای ورود به دوره کارشناسی ناپیوسته.
- دانش آموخته رتبه اول دوره کارشناسی ناپیوسته از میان دانشجویان هم رشته و هم ورودی که طی چهار نیم سال دانش آموخته شده برای ورود به دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته.
- دانش آموخته رتبه اول دوره کارشناسی پیوسته از میان دانشجویان هم رشته و هم ورودی که طی هشت نیم سال دانش آموخته شده برای ورود به دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته.
افراد حایز شراط بالا مجازند حداکثر تا یک سال تحصیلی پس از دانش آموختگی و صرفا برای یک بار از تسهیلات آن بهرهمند شوند.
ارسال تأییدیه فراغت از تحصیل:
- صدور تأییدیه فراغت از تحصیل به منظور تأیید اصالت و بنا به درخواست مرجعی صورت میگیرد که دانشجو مدرک خود را به آن مرجع ارائه کرده است.
- تأییدیه تحصیلی بعد از صدور در دانشگاه شمال برای بررسی و تأیید نهایی به دانشگاه مازندران ارسال میگردد برای این منظور لازم است دانشجو مبلغ ۲۳،۰۰۰ تومان(تا مقطع کارشناسی) و ۳۰،۰۰۰ تومان (مقطع ارشد) به حساب شبا شماره ۶۶۰۱۰۰۰۰۴۰۰۱۰۷۳۹۰۳۰۲۲۹۶۸ و به شناسه پرداخت ۳۱۹۰۷۳۹۵۳۱۱۹۵۰۰۰۰۱۴۰۰۲۶۴۸۸۸۲۰۱ بانک مرکزی به نام تمرکز وجوه درآمدهای اختصاصی دانشگاه مازندران واریز نموده و اصل فیش پرداختی را به دایره دانشآموختگان ارائه نماید.
تأیید مدرک در سامانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:
- مدرک تحصیلی دانشجویان متقاضی خروج از کشور از طریق سامانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد بررسی و تأیید قرار میگیرد.
دایره پذیرش و ثبت نام
تشکیل پرونده و پذیرش دانشجویان ورودی جدید
- دانشجویان عزیز لازم است جهت اطلاع از فرآیند ثبت نام و مدارک مورد نیاز، دفترجه ثبت نام (قابل دسترس از طریق لینک پایین صفحه) را به دقت مطالعه نموده و قبل از مراجعه به دانشگاه ثبت نام اینترنتی را طبق روند مورد اشاره در دفترچه ثبت نام انجام دهند.
ویرایش اطلاعات دانشجویان در سامانه آموزش:
- مراجعه به دایره پذیرش و ثبتنام .
- به همراه داشتن کارت دانشجویی و مدارک و مستندات لازم (در صورت تغییر مشخصات شناسنامهای ارائه شناسنامه و کپی آن الزامی است.)
- ارائه درخواست ویرایش اطلاعات شخصی و مستندات مربوطه به مدیر کل امور آموزشی.
پذیرش و ثبتنام دانشجویان میهمان و انتقالی از سایر موسسات و دانشگاهها
- شرایط و مدارک لازم برای دانشجویان میهمان از:
- ارائه نامه موافقت با میهمانی به همراه معرفینامه دروس قابل انتخاب از دانشگاه مبداء حداکثر تا پایان زمان انتخاب واحد هر ترم.
- اخذ فرم پذیرش دانشجویان میهمان از (قابل دریافت از انتشارات و یا از بخش فرمها و آیین نامههای سایت دانشگاه).
- مراجعه به اداره پذیرش و ثبتنام جهت تأیید فرم پذیرش دانشجویان میهمان از، ثبت اطلاعات دانشجو در سامانه آموزش و تخصیص شماره دانشجویی.
- دروس ارائه شده دانشگاه در هر ترم در صفحه معاونت آموزشی دانشگاه در دسترس قرار دارد.
- شرایط و مدارک لازم برای دانشجویان انتقالی از:
- ارائه نامه موافقت با انتقال دائم به انضمام ریزنمرات تأیید شده دروس گذرانده شده دانشجو در دانشگاه مبداء.
- مراجعه به اداره پذیرش و ثبتنام جهت مکاتبه با دانشکده مربوطه برای اظهارنظر مدیر محترم گروه و ریاست محترم دانشکده در رابطه با پذیرش دانشجو.
- مراجعه به اداره پذیرش پس از اخذ موافقت دانشکده مربوطه جهت دریافت نامه موافقت با انتقالی و درخواست مدارک از دانشگاه مبداء.
صدور گواهیهای مربوط به نظام وظیفه
صدور گواهی اشتغال به تحصیل با درج شماره و تاریخ معافیت تحصیلی جهت ارائه به حوزه نظام وظیفه
درخواست مجوز خروج از کشور.
- حداکثر مدت مجاز زمان خروج از کشور یک ماه میباشد.
- درخواست سنوات تحصیلی ارفاقی برای دانشجویان پسری که در سنوات مجاز، موفق به فارغالتحصیلی نشدهاند.
- مراجعه به بایگانی اداره کل امور آموزشی جهت اخذ تصویر برگه معافیت تحصیلی.
- اخذ فرم افزایش سنوات (قابل دریافت از انتشارات و یا از بخش فرمها و آیین نامههای سایت دانشگاه).
- تأیید فرم مربوطه توسط کارشناس رشته و کمیسیون موارد خاص دانشگاه.
- مراجعه به اداره پذیرش و ثبتنام جهت مکاتبه با دفاتر پلیس +۱۰٫
مقررات و آیین نامه:
- دانشجویان مشمول نظام وظیفه در صورتی میتوانند از سنوات ارفاقی بهره مند شوند که امکان فراغت از تحصیل طی مدت سنوات ارفاقی را داشته باشند، لذا در صورت دارا بودن شرایط زیر به صورت مرحلهای میتوانند از ترم اول سنوات ارفاقی بهره مند شوند.
- کاردانی و کارشناسی ناپیوسته: به شرط آنکه واحدهای درسی گذرانده شده حداقل ۵۰ واحد بوده و معدل کل نیز حداقل ۱۲ باشد.
- کارشناسی پیوسته: به شرط آنکه واحدهای درسی گذرانده شده حداقل ۵۰ واحد بوده و معدل کل نیز حداقل ۱۲ باشد.
- چنانچه مشمول تا پایان ترم اول سنوات ارفاقی موفق به فراغت از تحصیل نگردد با ادامه تحصیل وی به شرطی در ترم دوم سنوات ارفاقی موافقت خواهد شد که در ترم اول سنوات ارفاقی حداقل ۱۲ واحد را گذرانده و معدل کل دانشجو حداقل ۱۲ باشد.
- چنانچه دانشجو نتواند تا پایان یک سال سنوات ارفاقی فارغالتحصیل شود، در صورت داشتن پیشرفت تحصیلی در سنوات ارفاقی و امکان فراغت از تحصیل طی مهلت معرفی، پس ار احراز شرایط صدور مجوز ادامه تحصیل در مهلت معرفی بدون لحاظ غیبت فراهم خواهد شد. در صورت فارغالتحصیلی در مهلت یک ساله معرفی، به هیچ وجه معافیت تحصیلی برای ادامه تحصیل در مقطع بالاتر صادر نخواهد شد. در نتیجه دانشجو بعد از اتمام خدمت نظام وظیفه و یا اخذ معافیت دائم قادر به ادامه تحصیل خواهد بود.
تسویه حساب دانشجویان (انصرافی، اخراجی و انتقالی)
- دریافت فرم تسویه حساب مربوطه (قابل دریافت از انتشارات و یا از بخش فرمها و آیین نامههای سایت دانشگاه).
- ارائه فرم تکمیل شده تسویه حساب به اداره پذیرش و ثبتنام جهت دریافت مدارک لازم.
مقررات و آییننامه:
- از طرف حوزه نظام وظیفه برای دانشجویان پسر اخراجی معافیت تحصیلی جدید صادر نمیشود. بنابراین این دسته از دانشجویان بعد از اتمام خدمت وظیفه عمومی و یا اخذ معافیت دائم قادر به ادامه تحصیل خواهند بود.
شرایط و مدارک لازم:
- دریافت فرم تقاضای تغییر رشته (قابل دریافت از انتشارات و یا از بخش فرمها و آیین نامههای سایت دانشگاه).
- مراجعه به اداره پذیرش و ثبتنام جهت بررسی و تأیید فرم مربوط در صورت حائز شرایط بودن.
- دریافت و تکمیل فرم تسویه حساب مخصوص دانشجویان متقاضی تغییر رشته بعد از تأیید بلامانع بودن تغییر رشته توسط تمام مراجع پیش بینی شده در فرم تقاضای تغییر رشته.
- ارائه فرم تکمیل شده تسویه حساب و کارت دانشجویی به دایره پذیرش و ثبتنام و دریافت شماره دانشجویی رشته جدید و معرفینامه جهت صدور کارت دانشجویی جدید.
مقررات و آییننامه:
- تغییر رشته در دوره کاردانی پیوسته ممنوع است.
ماده ۲۳ آیین نامه آموزشی:
دانشجوی دورههای کاردانی و کارشناسی پیوسته با داشتن شرایط زیر میتواند از یک رشته یا گرایش به رشته یا گرایش دیگر تحصیلی در همان دانشگاه تغییر رشته یا گرایش دهد:
الف) وجود رشته یا گرایش مورد تقاضای دانشجو در دانشگاه.
ب) موافقت گروه آموزشی مبدا و مقصد و تأیید شورای آموزشی دانشگاه.
ج) کمتر نبودن نمره های اکتسابی دانشجودر آزمون سراسری گروه آزمایشی ذیربط از نمره آخرین فرد پذیرفته شده در آن رشته یا گرایش در دانشگاه و در سال پذیرش با تأیید سازمان سنجش آموزش کشور.
د) امکان ادامه تحصیل دانشجو در رشته یا گرایش جدید در سنوات مجاز باقی مانده.
تبصره: دانشجو صرفاً در هر دوره تحصیلی برای یک بار می تواند با رعایت شرایط این ماده، تغییر رشته یا گرایش دهد.
ماده ۲۳ آیین نامه آموزشی:
- تغییر رشته از دوره های پایین به دوره های بالاتر، از غیردولتی به دولتی، از شبانه به روزانه، از غیرحضوری به نیمه حضوری و حضوری ممنوع است ولی برعکس آن مجاز است.
- تبصره: تغییر رشته دانشجویی که پذیرش وی در دوره از طریق بدون آزمون میباشد به رشته هایی که پذیرش در آن ها از طریق آزمون سراسری صورت گرفته باشد، ممنوع است.
ماده ۲۵ آیین نامه آموزشی:
تغییر رشته دانشجو در دوره کارشناسی ناپیوسته ممنوع است، اما تغییر گرایش با داشتن شرایط و ضوابط ذکر شده در ماده ۲۳ امکان پذیر است.
مرخصی تحصیلی
- دریافت فرم تقاضای مرخصی تحصیلی (قابل دریافت از انتشارات و یا از بخش فرمها و آیین نامههای سایت دانشگاه).
- مراجعه به اداره پذیرش و ثبتنام جهت بررسی و تأیید فرم مربوط در صورت حائز شرایط بودن.
مقررات و آییننامه:
- دانشجو میتواند با رعایت سنوات مجاز تحصیل، در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، یک نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته حداکثر دو نیمسال از مرخصی تحصیلی استفاده کند.
- تبصره۱- مدت مجاز مرخصی زایمان، دو نیمسال تحصیلی و بدون احتساب در سنوات تحصیلی است.
- تبصره ۲- مدت مجاز مرخصی پزشکی، در صورت تأیید پزشک معتمد دانشگاه و شورای آموزشی، حداکثر دو نیمسال تحصیلی و بدون احتساب در سنوات تحصیلی است.
- تبصره ۳- بررسی سایر مصادیق مرخصی تحصیلی (مانند مأموریت همسر یا والدین و…) حداکثر دو نیمسال تحصیلی و بدون احتساب در سنوات مجاز، در اختیار شورای آموزشی دانشگاه است.
- تبصره ۴- دانشجو میتواند با تشخیص شورای آموزشی دانشگاه از مجموع مرخصیهای مذکور در این ماده و تبصرههای مندرج در آن بهرهمند شود.
معادل سازی و آییننامه:
- ارائه ریزنمرات تأیید شده از دانشگاه یا موسسه مبداء.
- دریافت فرم معادلسازی از انتشارات یا از بخش فرمها و آیین نامههای سایت دانشگاه.
- مراجعه به اداره پذیرش و ثبتنام جهت بررسی و تایید فرم معادلسازی و مکاتبه با دانشکده مربوطه.
مقررات و آییننامه:
- ماده ۲۸ آیین نامه آموزشی:
- معادل سازی و پذیرش واحدهای درسی گذرانده شده دانشجو بر اساس دستورالعمل اجرایی مصوب شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.
- تبصره ۱: به ازای هر ۱۲ تا ۲۰ واحد از دروس معادل سازی شده، یک نیمسال از سنوات مجاز تحصیلی دانشجو کاسته می شود.
- تبصره ۲: معادل سازی دروس صرفاً در شیوه های آموزشی هم عرض صورت می گیرد:
الف) واحدهای گذرانده دانشجوی حضوری به دوره های غیرحضوری، نیمه حضوری یا غیرحضوری.
ب) نیمه حضوری به نیمه حضوری و غیرحضوری.
ج) غیرحضوری به غیرحضوری.
- معادلسازی برای دانشجویان انتقالی (ماده ۲۳ آیین نامه مهمانی و انتقال به شماره ۸۸۴۴۱/۳/۴۱)
- در صورت انتقال، واحدهای گذرانده شده دانشجو در مبدأ که با نمره ۱۲ و بالاتر میباشد عیناً در مقصد پذیرفته میشود. پذیرفتن نمره کمتر از ۱۲ در اختیار موسسه مقصد میباشد.
- تبصره: تمام نمرات درسی دانشجو (در موسسه مبدأ و مقصد) اعم از قبولی و یا ردی و سوابق آموزشی، عیناً در کارنامه دانشجوی انتقالی ثبت و نمرات دروس پذیرفته شده در محاسبه میانگین کل او محسوب میشود.
- معادلسازی برای دانشجویان متقاضی تغییر رشته یا گرایش (مصوبه جلسه ۲۷۶ شورای آموزشی)
- دروسی که دانشجو در رشته یا گرایش قبلی گذرانده است، در گروه آموزشی رشته جدید بررسی و معادلسازی میشود و فقط دروسی از وی پذیرفته میشود که به تشخیص گروه آموزشی، با دروس رشته یا گرایش جدید، اشتراک محتوایی (طبق برنامه درسی مصوب) داشته باشد. در این صورت، فقط دروس پذیرفته شده و نمره آنها با احتساب در معدل کل و سنوات در کارنامه دانشجو ثبت و باقی میماند.
- معادلسازی برای سایر دانشجویان (مصوبه جلسه ۲۷۶ شورای آموزشی)
- در رابطه با سایر دانشجویان معادلسازی دروسی که قبلاً در سایر دانشگاهها گذراندهاند تحت شرایط زیر مجاز است:
الف) دانشجو با توجه به سوابق تحصیلی خود مجاز به شرکت در آزمون ورودی رشته جدید باشد.
ب) دانشگاه قبلی و مدارک تحصیلی آن مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.
ج) دانشگاه قبلی دانشجو دانشگاه علمی- کاربردی نباشد.
د) تحصیل دانشجو در دانشگاه قبلی مطابق برنامه مصوب شورای عالی برنامهریزی باشد.
ه) محتوای آموزشی دروس گذرانده شده دانشجو با دروس رشته جدید به تشخیص گروه آموزشی اشتراک محتوایی داشته باشد.
- تبصره ۱: معادلسازی و پذیرش دروس توسط گروههای آموزشی ذیربط در دانشگاه انجام میشود
- تبصره ۲: نمرات دروس پذیرفته شده دانشجو در محاسبه میانگین نیمسال محسوب نمیشود ولی در محاسبه میانگین کل دانشجو لحاظ خواهد شد.
مصوبه جلسه ۲۸۷ شورای آموزشی
در کلیه حالات معادلسازی دروسی که دانشجویان با نمره ۱۰ تا ۱۲ گذرانده باشند در صورت موافقت گروه و دانشکده طبق مقررات قابل معادلسازی است.
فرمها، آییننامهها و مقررات مرتبط
- آیین نامه اعطای سنوات ارفاقی ناجا (ویژه دانشجویان پسر)
- سقف سنوات تحصیلی مجازدر مقاطع مختلف
- فرم ثبتنام دانشجویان مقطع کاردانیناپیوسته و کارشناسیپیوسته
- فرم ثبتنام دانشجویان مقطع کاردانیپیوسته
- فرم ثبتنام دانشجویان مقطع کارشناسیناپیوسته
امتحانات
برگزاری امتحانات پایان نیمسال
- کارت ورود به جلسه امتحان حدود یک هفته قبل از شروع امتحانات از طریق سامانه آموزش قابل دریافت میباشد.
- به همراه داشتن کارت ورود به جلسه در زمان امتحان الزامی است.
- درب سالن امتحانات نیم ساعت قبل از شروع امتحان باز شده و راس ساعت مقرر بسته میشود.
این مدیریت در بخش پذیرش و ثبتنام، خدمات آموزشی، ارتباط با خانواده، کمیسیون، امتحانات و دانشآموختگان آماده پاسخگویی به دانشجویان عزیز مقاطع کاردانی و کارشناسی میباشد.
اهم وظایف بخشهای مورد اشاره به شرح زیر است:
پذیرش و ثبتنام: ثبتنام و تشکیل پرونده برای دانشجویان جدیدالورود، اخذ مرخصی تحصیلی، امور مربوط به حوزه نظام وظیفه.
خدمات آموزشی: امور مربوط به دانشجویان متقاضی میهمانی و انتقال، اخذ دروس معرفی به استاد و تعیین دانشجویان برتر هر سال تحصیلی.
امتحانات، کمیسیون و ارتباط با خانواده: برگزاری امتحانات پایان ترم، امور مربوط به دانشجویان مشمول احکام کمیسیون موارد خاص، ارتباط با خانواده.
دانشآموختگان: صدور مدارک، ریزنمرات و تأییدیه تحصیلی برای دانشجویان فارغالتحصیل.
معرفی به استاد
برگزاری امتحان معرفی به استاد
شرایط و مدارک لازم:
- ارائه کارت ورود به جلسه جهت شرکت در امتحان معرفی به استاد الزامی است.
- امتحان معرفی به استاد در طول هر ترم حداقل ماهی یکبار (آخرین چهارشنبه هر ماه راس ساعت ۱۰) برگزار میشود. دانشجویانی که درس معرفی به استاد را در زمان مقرر اخذ کرده باشند میتوانند ضمن هماهنگی با استاد درس جهت ارسال سوال به اداره کل امور آموزشی، در یکی از تاریخهای مقرر شده در جلسه امتحان معرفی به استاد شرکت نمایند.
مقررات و آییننامه:
- طبق آیین نامه آموزشی دانشجو بر اساس تاریخ درج آخرین نمره دروس معرفی به استاد فارغ التحصیل خواهد شد.
- طبق مصوبه شورای آموزشی دانشگاه، آخرین زمان شرکت در امتحان معرفی به استاد برای دانشجویانی که در نیم سال اول، نیم سال دوم و یا ترم تابستان درس را اخذ کرده باشند به ترتیب ۳۰ بهمن، ۳۱ تیر و ۳۱ شهریور میباشد.
- ماده ۸ آیین نامه آموزشی دانشجویان ورودی مهر ۹۳ و بعد از آن:
- دانشجویان در صورتی که در آخرین نیمسال تحصیلی برای دانشآموختگی حداکثر دو درس نظری داشته باشند با تأیید گروه آموزشی و با رعایت سقف واحدهای آن نیمسال میتواند دروس را به صورت معرفی به استاد بگذراند.
- تبصره: چنانچه دانشجویی قبلاً یک درس عملی- نظری را اخذ ولی نمره قبولی کسب نکند اما دوره عملی درس فوق را گذرانده باشد، میتواند با رعایت مفاد این ماده، بخش نظری آن درس را به صورت معرفی به استاد اخذ نماید.
- ماده ۸ آیین نامه آموزشی دانشجویان ورودی ۹۱ و ۹۲ :
- در صورتی که دانشجو برای فراغت از تحصیل تنها دو درس نظری باقیمانده داشته باشد، میتواند آن دو درس را به صورت معرفی به استاد بگذراند.
- تبصره ۲ ماده ۱۱ آیین نامه آموزشی دانشجویان ورودی ۹۰ و ماقبل:
- در صورتی که دانشجو برای فراغت از تحصیل تنها یک درس باقیمانده داشته باشد، با نظر دانشگاه و تایید استاد مربوطه، میتواند امتحان آن درس را در طول نیم سال از طریق معرفی به استاد بگذراند.
- درج احکام کمیسیون موارد خاص، شورای آموزشی و کمیته انضباطی در سیستم
- در هر نیم سال دانشجویانی که به دلیل تعدد مشروطی یا اتمام سنوات مجاز انتخاب واحد نکردهاند به شرط صدور مجوز کمیسیون موارد خاص و اخذ مجوز ادامه تحصیل از نظام وظیفه (مختص دانشجویان پسر) میتوانند در فاصله حداکثر یک هفته از صدور مجوزهای ذکر شده، جهت انتخاب واحد به این بخش مراجعه نمایند.
فرمها، آییننامهها و مقررات مرتبط:
- فرم خام طرح سوال (pdf)
- فرم خام طرح سوال (word)
میهمانی
میهمان به:
(اخذ درس در سایر دانشگاهها توسط دانشجویان دانشگاه شمال)
الف) اخذ مهمانی برای یک نیمسال به صورت کامل
- شرایط و مدارک لازم:
- ثبت درخواست میهمانی و انتقال در اردیبهشت ماه هر سال تحصیلی در سامانه “میهمانی و انتقال دانشجویان” وزارت علوم به آدرس http://saorg.ir صورت میگیرد.
- در صورت تأیید درخواست در کمیته میهمانی و انتقال دانشگاه، لازم است دانشجو به همراه فرم میهمانی (قابل دریافت از انتشارات و یا از بخش فرمها و آیین نامههای سایت دانشگاه) در نیمه اول شهریور ماه به امور خدمات آموزشی مراجعه نماید.
ب) اخذ مهمانی برای حداکثر سه درس
- شرایط و مدارک لازم:
- این حالت از مهمانی صرفا مربوط به دانشجویان ترم آخری است که بنا به یکی از دلایل عدم ارائه دروس، تداخل ساعت تشکیل کلاس و یا تداخل زمان امتحان قادر به اخذ این دروس در دانشگاه شمال نباشند.
- بعد از تایید درخواست مهمانی دانشجو در فرم مهمان به، لازم است دانشجو جهت اخذ معرفی نامه برای دانشگاه مقصد به امور خدمات آموزشی مراجعه نماید.
میهمان از:
(اخذ درس در دانشگاه شمال توسط دانشجویان سایر دانشگاه ها)
- شرایط و مدارک لازم:
- دروس انتخابی دانشجو بعد از انتخاب واحد به دانشگاه مبداء ارسال میگردد در صورت عدم تأیید، دروس اخذ شده توسط آموزش حذف خواهد شد.
- بعد از پایان امتحانات و نهایی شدن کلیه نمرات، دانشجویان مهمان ضمن تکمیل مراحل پیش بینی شده در فرم تسویه حساب دانشجویان مهمان از (قابل دریافت از انتشارات و یا از بخش فرمها و آیین نامههای سایت دانشگاه) میتوانند جهت دریافت ریزنمرات به امور خدمات آموزشی مراجعه نمایند. ریزنمرات فقط به شخص دانشجو یا پدر و مادر ایشان (در صورت ارائه کارت شناسایی) تحویل داده میشود. سایر افراد میبایست وکالتنامه محضری داشته باشند
فرمها، آییننامهها و مقررات مرتبط:
سایر موارد آموزشی
تعیین دانشجویان برتر سال تحصیلی گذشته و مشمول آیین نامه تخفیف شهریه
- جهت برخورداری از تخفیف شهریه میبایست دانشجو از حیث میانگین کل نمرات نیم سالهای اول و دوم در بین ورودیهای هر سال تحصیلی (مهر و بهمن با هم) در هر رشته-گرایش-مقطع حایز رتبه اول باشد.
- حداقل تعداد دانشجویان مورد مقایسه جهت تعیین دانشجوی برتر ۳۰ نفر است.
- معدل دانشجو در مجموعه رشتههای فنی مهندسی از ۱۶٫۵، در مجموعه رشتههای علوم انسانی از ۱۷ و در مجموعه رشتههای تربیت بدنی از ۱۷٫۵ کمتر نباشد.
- حداقل تعداد واحد گذرانده دانشجو در هریک از نیم سالهای مورد بررسی ۱۴ واحد میباشد.
- دانشجو نباید در هیچ یک از دروس اخذ شده نیم سالهای مورد بررسی نمره ردی داشته باشد.
- دانشجو نباید سابقه محکومیت کمیته انضباطی داشته باشد.
سنوات تحصیلی دانشجو از ۴ نیم سال در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و ۸ نیم سال در مقطع کارشناسی تجاوز ننموده باشد.
فرمها، آییننامهها و مقررات مرتبط:
- دانشجویان برتر دانشگاه در سال تحصیلی گذشته و مشمول آییننامه تخفیف شهریه