برگزاری اختتامیه هفتمین اشکواره فرهنگی هنری حسینی به میزبانی دانشگاه شمال

اختتامیه هفتمین اشکواره فرهنگی هنری حسینی با موضوع امام حسین، شهدای راه قدس (مدافعان حرم) و شهدای خدمت پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۹ با حضور حجت‌الاسلام خداداده مشاور وزیر و رئیس کانون‌های مساجد کشور، دکترذات الله زارعی معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان آمل، حجت‌الاسلام حسین زاده برسمنانی امام جمعه امامزاده عبدالله، دکتراحسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، دکتر حسین رنجبر رئیس دانشگاه شمال، معاونین فرمانداری و جمعی از دیگر مسئولین استانی و شهرستانی و برگزیدگان در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شمال برگزار گردید .
🔸️ شایان ذکر است اختتامیه این اشکواره در بخش‌های رسانه، تئاتر خیابانی، عکس، شعر کودک و نوجوان و داستان کوتاه از هفتم شهریور آغاز به کار کرده است.
🔸️دبیرخانه اشکواره حسینی در شهرستان آمل برای هفتمین سال متوالی به همت کانون فرهنگی هنری آل طا‌ها با همکاری ادارات و نهاد‌های استانی در سطح ملی شش هزار و ۵۰۰ اثر دریافت کرده است.

در ابتدا مراسم اختتامیه آقای خزر دبیر جشنواره ضمن تشکر و قدردانی از دانشگاه شمال بابت همکاری در اجرای این همایش، گزارشی از مجموعه فعالیتهای اشکواره ارائه نمودند.
در ادامه آقای دکتر حسین رنجبر ریاست دانشگاه ضمن خیر مقدم به مهمانان گرانقدر جلسه و تشکر از عوامل اجرایی آن، برگزاری چنین همایش‌هایی در دانشگاه را مایه مباهات دانستند.
ایشان ضمن برشمردن مسئولیت اجتماعی به عنوان بزرگترین مسئولیت دانشگاه ها، عنوان نمودند: «دانشگاه های نسل پنجم می بایست موجبات فرهنگ سازی و تمدن سازی را فراهم آورند. انتقال فرهنگ حسینی و شهادت به اقشار جامعه خصوصا نسل Z که دانشجویان این سرزمین هستند بسیار دارای اهمیت است.»
رییس دانشگاه همه اقشار جامعه را به ایثار، از خودگذشتگی و برائت از خودخواهی که برگرفته از فرهنگ عاشورایی است دعوت نمودند.
در پایان ابراز امیدواری نمودند که این همایش‌ها بتواند حکمرانی فرهنگی ارزشهای الهی و عاشورایی را به ظهور برساند و موجبات ایثار و از خودگذشتگی و منشا سربلندی برای جامعه ایرانی و دانشگاه ها و تعامل سازنده را برای نسل Z به ارمغان بیاورد.

در ادامه مراسم از مادر شهید روح اله سلطانی و همچنین مادر قهرمان کشتی المپیک هادی ساروی تقدیر بعمل آمد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین خداداده مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس کانونهای مساجد کشور نیز تبیین پیام عاشورا و همچنین عمل به اهداف آن را از ضروریات برشمردند.

رونمایی از کتاب آثار اشکواره از موضوعات بعدی مراسم بوده است.
در پایان از برگزیدگان این جشنواره تقدیر بعمل آمد.