برگزاری سومین مجمع اساتید دانشگاه شمال
به گزارش روابط عمومی دانشگاه روز دوشنبه مورخ ۲۴ شهریور ماه ۱۴۰۴ ؛ سومین مجمع اساتید دانشگاه با حضور دکتر رستمی ریاست هیات امنا ، دکتر رنجبر ریاست دانشگاه ، معاونین ، مدیران و سایر اساتید هیات علمی و مدعو در سالن همایش های بین المللی دانشگاه برگزار گردید .
در این جلسه دکتر رستمی رئیس هیات امنا ضمن تبریک به اساتید به مناسبت آغاز سال تحصیلی عشق به تدریس را از ویژگی های مهم اساتید برشمردند؛ همچنین به میزان مسئولیت پذیری و تعهد اساتید در پرورش استعدادها تاکید داشتند.
سپس دکتر رنجبر؛ رئیس دانشگاه با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید ، سنتی بودن و عدم رویکردهای آموزش های مشارکتی و کاربردی ، ناهمخوانی برنامه های درسی با نیازهای روز، عدم استاندارد سازی کیفیت آموزش در مقاطع مختلف، محدودیت در ارزیابی عملکرد دانشجویان، ضعف در ارتباط با صنعت، کمبود زیر ساخت های دیجیتال برای آموزش های مجازی را از چالش های آموزش در دانشگاه های کشور عنوان نمودند.
ایشان همچنین در راستای اهداف کلان آموزشی توسعه رشته های جدید مبتنی بر نیازهای جامعه ، ارتقا کیفیت آموزشی از طریق بکارگیری شیوه های نوین ، بهبود مستمر برنامه های درسی و استقرار نظام ارزشیابی را مهم برشمردند.
دکتر رنجبر نکات ضروری در حیطه پژوهشی را افزایش کمیت و کیفیت تولیدات علمی ، توسعه همکاری های صنعت با جامعه ، تمرکز بر پژوهش های کاربردی و مسئله محور ، شناسایی اولویت های منطقه ای و استانی و تشویق و حمایت از پژوهشگران بیان نمودند.
در ادامه ریاست دانشگاه ” مسئولیت اجتماعی ، آموزش هدفمند و توسعه ملی ” را به عنوان شعار تحصیلی سال ۱۴۰۵-۱۴۰۴ مطرح نمودند و بکارگیری ابزارهای جدید آموزشی ، عدالت آموزشی ، کنشگری فعال یک استاد و آموزش هدفمند فن آورانه را از مهم ترین وظایف اساتید مدعو برشمردند.
د رادامه دکتر هاشمی کمانگر ، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی در خصوص فرآیندها و مقررات آموزشی دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداختند.
رونمایی از شعار دانشگاه در سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ” مسئولیت اجتماعی ، آموزش هوشمند و توسعه ملی ” توسط دکتر رستمی ریاست هیات امنا و دکتر رنجبر رئیس دانشگاه از دیگر برنامه های این مجمع بوده است .
سپس اعضای هیات رئیسه دانشگاه با حضور در جایگاه به سوالات اساتید حاضر در جلسه پاسخ دادند.
در پایان عکس یادگاری ، پذیرایی و اهدای هدایا به همه حاضرین صورت پذیرفت .











