رئیس دانشگاه شمال در جشن دانش آموختگان در خصوص عملکرد دانشگاه چه گفتند:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شمال مراسم جشن فارغ التحصیلان دانشگاه شمال در روز پنجشنبه مورخ ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ در سالن همایش های بین المللی دانشگاه با حضور ریاست و هیات رییسه دانشگاه، دانش آموختگان و خانواده های آنان برگزار گردید. ابتدا دکتر رودی معاون دانشجویی فرهنگی در خصوص عملکرد و برنامه های آن حوزه مطالبی را عنوان داشته اند.

سپس رییس دانشگاه ضمن خیر مقدم به حاضرین جلسه خصوصا خانواده ها برای همگان آرزوی صحت و سلامتی نمودند. ایشان در خصوص خدمات دانشگاه به دانشجو یا به اصطلاح در پاسخ به سوال اغلب دانشجویان که دانشگاه برای ما چه کرد فرمودند: ما معتقد به نظام مسئولیت اجتماعی هستیم در همین راستا شعار سال تحصیلی جدید ((آموزش فن آور مهارت محور)) با رویکرد مسئولیت اجتماعی انتخاب شد. یعنی به چه میزان دانشگاه می تواند مشکلات مردم را حل کند یا چقدر در ایجاد رفاه عمومی در جامعه توفیق دارد. به چه میزان در مسئله سرانه ملی دخالت می کند. چقدر می تواند مفید و سودمند باشد.

ما معتقد به نظام حق التکلیفیم. هم از جانب دانشگاه و هم دانشجو. در سال ۱۴۰۳ در بین ۲۲۰ دانشگاه غیر انتفاعی به عنوان دانشگاه برتر شناخته شدیم. قبولی دانش آموختگان ما در بهترین دانشگاه های کشور در مقاطع تحصیلات تکمیلی و همچنین چاپ مقالات در معتبرترین نشریه های کشور در حقیقت اینها ملاک و معیار یک دانشگاه مسئولیت پذیر است.

در دوران پسا کرونا متاسفانه نگاه مثبتی به دانشگاه ها وجود ندارد. در واقع انگیزه ای نیست. دانشگاه شمال با ایجاد نظام انگیزشی ده سعی نموده تا دانشجویان مستعد و موفق را تشویق نماید. مدیر کل آموزش عالی غیر دولتی وزارت عتف در جلسه ای عنوان نمودند که دانشگاه شمال فخر آموزش عالی کشور است.

برگزاری المپیادهای درون دانشگاهی و تشویق دانشجویان موفق از برنامه های دانشگاه در سال گذشته بوده است.

تشکیل صندوق حمایت از دانشجویان که موجبات تحصیل برای دانشجویان کم بضاعت را فراهم آورده است. امروز دانشجویی بخاطر نداشتن شهریه انصراف از تحصیل نخواهد داد.

در راستای نظام پاسخگویی به دانشجویان، تریبون های آزاد برگزار کردیم و فرآیند فارغ التحصیلی را به ۱۵ روز کاهش دادیم. ۵ میلیارد تومان برای بروز رسانی آزمایشگاه ها و تجهیزات دانشگاه، در ۱۵ ماه گذشته، خرید کردیم.

رییس دانشگاه در خصوص افزایش شهریه فرمودند: افزایش شهریه در اختیار دانشگاه ها نیست و افزایش آن در استحقاق صلاحیت رییس دانشگاه نیست. بلکه هیات امناء دانشگاه تصمیم می گیرند؛ شهریه به چه میزان و چه مقدار افزایش یابد. شهریه شما دانشجویان (شهریه متغیر) ۴۵ درصد افزایش یافته است. اما نکته اینجاست که به چه میزان افزایش تورم داشته ایم. به عنوان مثال در بخش ایاب و ذهاب ۵۰ درصد افزایش مبلغ قرارداد داریم. یا در بخش پرداخت مبلغ فرهنگی «۹۵۰ هزار تومان»، که بیشترین سوال برای افرادیست که از سرویس حمل و نقل استفاده نمی کنند، باید اعلام کنم: پس از بررسی های طولانی و توجه به همه ابعاد آن باید بگویم امکان احراز و تفکیک دانشجویان در موقع استفاده از اتوبوسها نیست. پس دانشگاه جهت حفظ و ارتقا، کیفیت علمی خود با کمترین افزایش شهریه در هر سال از همه ظرفیت‌ها استفاده مینماید.

دانشگاه در راستای مسؤولیت اجتماعی خود سمینار و همایش های زیادی برگزار نموده است. از جمله دادگاه مجازی، حقوق و هوش مصنوعی و همچنین در رشته علوم ورزشی سمینارهای زیادی انجام شده است و دانشجویان بدون پرداخت وجهی شرکت می نمایند. در صورتی که در شرایط دیگری اگر در چنین سمینارهایی شرکت کنند هزینه بالایی باید بپردازند و این نوع خدمات را تکلیف خور میدانیم.

در پایان اشاره فرمودند: امیدواریم که شما فارغ التحصیلان دانشگاه که سفیران ما در خارج از دانشگاه هستید به موفقیتهای چشمگیری دست پیدا کنید و این مایه مباهات ما خواهد بود. ما مطمئن هستیم که دانشگاه شمال به اهداف خود خواهد رسید و همچنین می دانیم که شما سفیران شایسته ای برای دانشگاه شمال خواهید بود.

در ادامه دو دانش آموخته دانشگاه که در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های روزانه قبول شدند، تجارب علمی و همچنین چگونگی دستیابی به موفقیت را برای همگان به اشتراک گذاشتند.

در پایان مراسم بصورت نمادین به ۱۰ نفر از دانش آموختگان با اهداء لوح و تندیس، تقدیر بعمل آمد.