برگزاری مراسم گرامیداشت روز دانشجو و تقدیر از دانشجویان ممتاز

۱۶ آذر روز دانشجو، روز عدالت خواهی و استکبار ستیزی گرامی باد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شمال، مراسم روز دانشجو با حضور دکتر علی محمد نوریان، رئیس هیات امناء و هیات موسس دانشگاه و دکتر حسین رنجبر، ریاست دانشگاه و سایر معاونین و مدیران دانشگاهی و با استقبال پرشور دانشجویان، امروز، ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲ در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شمال برگزار شد و ضمن تجلیل از دانشجویان برگزیده این دانشگاه، برخی از دانشجویان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود را بیان کردند.

ریاست دانشگاه، در این آیین سخنرانی خود را با گرامیداشت سه شهید ۱۶ آذر، مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی آغاز کردند و این روز را به جامعه دانشجویان تبریک گفتند وی پس از اعلام محکومیت شهادت مردم غزه و اینکه آنچه در این شهر در حال وقوع است نسل کشی (ژنوسید) بوده و مسلما مطابق اساسنامه دادگاه بین المللی کیفری، یک جنایت بین المللی تلقی شده و باید مجازات شود، سپس به بیان رسالت دانشگاه و حقوق دانشجویان پرداخته اند:
«حق بر پاسخگویی، حق بر آموزش، آموزش بهتر مهارت محور، گسترش رفاه دانشجویی، تحقق حق بر سلامت، تحقق حق فعالیتهای فوق برنامه، حمایت، هدایت و نظارت، کارآفرینی، مهارت محور بودن و بهره وری، از حقوق دانشجویان و دانش آموختگان است. جامعه مدار بودن و تاثیر گذاری بر جامعه، حق جلوگیری از اطاله بورکراسی، حق بر دسترسی به مسئول و حق به استادان توانمند، حق بر تکریم و کرامت انسانی، حق تسهیلات دانشجوبی برای دانشجویان برتر، حق بر جامعه مداری دانشگاه می باشد»

پس از بیان اینکه دانشجو باید این سه ویژگی را داشته باشد: زودتر دیدن، بهتر دیدن و دورتر دیدن؛ بیان داشتند که در مقابل این حقوق دانشجویان تکالیفی دارند که باید آن را ایفا نمایند. از قبیل: رعایت ارزش‌های اسلامی و حفظ حجاب که جزیی از قوانین موضوعه کشور است، تکریم استادان و کارمندان، واکنش مناسب نسبت به هجمه هایی که تمامیت ارضی و استقلال ما را نقض می کند، مشارکت در انجمن‌های علمی و فعالیتهای دانشگاه به عنوان بازوان توانمند گروه‌های آموزشی، واکنش به نقض قوانین حکومتی و قانونی اساسی. با توجه به اینکه یکی از ماموریت جدیدم با عنوان عضویت در کمیته اجرای قانون اساسی در مازندران است لذا آمادگی خود را برای بررسی نقضهای قانون اساسی اعلام به عنوان حق بر تذکر به نقضهای قانون اساسی نموده و از این جهت با توجه در دسترس بودن مسئول، درب دفتر من به روی همه باز است و اینکه دانشگاه شمال در صدد دسترسی به ایجاد شهر دانش و نصاب دانشجوی بالای هفت هزار نفر بوده و این اهداف در سایه تعامل دانشگاه و دانشجویان حاصل خواهد شد.
ریاست دانشگاه در پایان با توجه به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند: العلم سلطان، برای همه دانشجویان آرزوی ارتقای دانش را از خداوند منان خواستار شدند.

سپس دکتر نوریان، ریاست هیات امنای دانشگاه در مورد نسلهای مختلف دانش و جهان نوین سخنرانی نمودند و با بیان خاطرات خود از دوران دانشجویی و نیز بنیانگذار دانشگاه شریف، مرحوم دکتر مجتهدی، تاکید داشتند که دانشگاه شمال باید نقش تاثیر گذاری در استان، کشور و جهان داشته باشد. باید از یک دانشگاه جامعه محور به دانشگاه تمدن ساز تبدیل شود. برای دانشجویان آرزوی موفقیت نمودند و این روز به همه دانشجویان و خانواده هایشان تبریک گفتند.

در ادامه ریاست دانشگاه با همراهی معاونان و روسای دانشکده ها، در جلسه پرسش و پاسخ، به پرسشهای گوناگون دانشجویان پاسخ داده اند.

در پایان با اهداء تندیس، لوح و هدایایی، از دانشجویان ممتاز، تقدیر و قدردانی شد.