برگزاری هفدهمین جلسه شورای دانشگاه در دفتر ریاست دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شمال، صبح روز دوشنبه مورخ ۲۹ مردادماه ۱۴۰۳ هفدهمین جلسه شورای دانشگاه با حضور اعضاء جلسه در اتاق ریاست دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه پیش از طرح دستور کار دکتر حسین رنجبر ریاست دانشگاه بیان داشتند: «بدوا از معاونت محترم دانشجویی به خاطر کسب مدال های ورزشی تشکر می کنم و ضروری هست که در دانشگاه شورای ورزش و تربیت بدنی تشکیل شود تا موجب ارتقای جایگاه ورزشی دانشگاه شود.
در ۱۷ شهریور همایشی با عنوان  برگزیدگان دانشجویان دانشگاه شمال داریم تا از آنان تجلیل شود. نکته بعدی تجلیل از پذیرفته شدگان دوره دکتری دانش آموختگان دانشگاه است. نکنه بعدی برپایی هرچه بهتر همایش مشاوره معرفی  رشته های دانشگاهی است که در ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ در دانشگاه برگزار خواهد شد.
موضوع بعدی رعایت سرفصل دروس می باشد. همچنین باید در شهریور ماه مجمع استادان را برگزار کنیم تا بتوانیم سیاست‌هایمان را به آنان ابلاغ نماییم. طرح توجیهی رشته ها نیز باید هرچه زودتر تهیه و ابلاغ شود. نکته دیگر بارنگری و تعیین و تعریف جدید از نوع و میزان دانشکده هاست. از آنجایی که تعداد همایش‌های شناسنامه‌دار در دانشگاه کم است، لذا ضروری است در این خصوص پیگیری مجدد شود.

عدالت آموزشی دغدغه دیگر ماست که لازم است بررسی و پیگیری شود. ایجاد یک سایتی تحت عنوان سایت وابسته برای استادان مدعو لازم است تا آنها به مخاطبین معرفی شده و نیز در صورت لزوم از فعالیت‌های پژوهشی شان بنام دانشگاه شمال حمایت شود. تعیین یک مکان برای افتخار آفرینان نام آوران نیز ضروری است.»

سپس اعضاء به بررسی دستور کار جلسه به شرح ذیل پرداختند:

۱. بررسی ساز و کار اجرای مصوبات پیشین
۲. تعیین علی الحساب شهریه نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳
۳. بررسی امکان حذف ضریب کاهشی در محاسبه واحد معادل دروس عملی
۴. اصلاح ضریب واحد معادل دروس کارشناسی ارشد با تعداد دانشجویان کمتر از سه نفر و با ورودی بیشتر از هفت نفر
۵. بررسی شرکت در فراخوان جذب اعضای هیات علمی سال ۱۴۰۳
۶. تعیین حق الجلسه کارگروه علمی فراخوان جذب
۷. بررسی ساز و کار اجرای شیوه نامه راهنما (مشاور) آموزشی
۸. سایر موارد