جلسه هماهنگی برگزاری اولین جشنواره فرهنگی – ورزشی آیین های بومی مازندران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شمال، صبح روز دوشنبه مورخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ جلسه هماهنگی برگزاری اولین جشنوار فرهنگی- ورزشی آیین های بومی مازندران (مارمه) با حضور دکتر حسین رنجبر، رئیس دانشگاه، جناب دکتر محمدی، رئیس شورای شهر آمل، مهندس باباپور، مدیر عامل سازمان فرهنگی شهرداری آمل و اعضای شورای دانشگاه، در سالن جلسات ساختمان آمارد دانشگاه شمال تشکیل شد.

در این جلسه ابتدا دکتر حسین رنجبر، رئیس دانشگاه ضمن خوش آمد گویی خدمت حضار، بیان نمودند: «ما باید آیین ها و سنت های مازندران را به منصه ملی و جهانی برسانیم و میراث معنوی مازندران را در سازمان ملی یونسکو ثبت نماییم. این جشنواره با حضور دانشگاه شمال، شهرداری آمل، سازمان ملی یونسکو، هیات ورزش جوانان و میراث فرهنگی آمل بعنوان شهری خلاق برگزار خواهد شد تا جنب و جوش و تحریک ایجاد نماید و بازهای فرهنگی و محلی که در حال فراموشی است بازیابی شود»

سپس جناب دکتر رودی، معاون دانشجویی-فرهنگی دانشگاه از تشکیل کارگروه های مختلف جهت برگزاری این جشنوار خبر داد و وظایف تک تک کارگروه ها را بیان نمودند.

در ادامه دکتر محمدی، رئیس شورای شهر آمل، ضمن تبریک سال جدید و موسم عید سعید فطر اعلام نمودند: «بودجه فرهنگی ما تقریبا مشخص است، علی الحال تدوین فرهنگی باید داشته باشیم. اتفاقا اصرار داریم تا کارها در ادارات و سازمان های مختلف هم افزایی و یکپارچه باشد تا کار بهتری ارایه شود. این جشنواره هم جزء برنامه های غیرقابل پیش بینی بودجه فرهنگی ما است که بهتر است از این قبیل کارها باشد. پتانسیل خوبی در روستاها و شهر آمل وجود دارد. ما در این خصوص آماده حمایت هستیم.»

مهندس باباپور، مدیر عامل سازمان فرهنگی شهرداری آمل، نیز اعلام نمودند: «افتخار می کنم که برای آمل عزیز گردهم آمدیم. ما را همراه خودتون بدانید و کار مشترکی بین دانشگاه شمال، سازمان ملی یونسکو و شهرداریست و از طرف شهردار اعلام می کنم که در خدمت شما هستیم.»

در ادامه اعضای جلسه در خصوص چگونگی برگزاری این جشنواره به بحث و گفتگو پرداختند.