مراسم گرامیداشت اعضای فقید هیات موسس (حجت الاسلام جلال الدین غروی، دکتر اکبر ترکان و دکتر محمدرضا امین ناصری)

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شمال، عصر روز چهارشنبه مورخ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ مراسم گرامیداشت اعضای فقید هیات موسس (حجت الاسلام جلال الدین غروی، دکتر اکبر ترکان و دکتر محمدرضا امین ناصری) با حضور هیات رئیسه دانشگاه، اعضای معزز هیات علمی، کارکنان محترم دانشگاه و خانواده های بزرگوارشان در مسجد حضرت ابراهیم (ع) دانشگاه شمال برگزار گردید.

در این مراسم دکتر حسین رنجبر ریاست دانشگاه، ضمن خیرمقدم خدمت مهمانان، مدعوین، اعضای هیات علمی، کارکنان و خانواده های معززشان و بخصوص خیرمقدم خدمت دکتر رستمی هیات موسس دانشگاه، اعلام داشتند: «مراسم حاضر جهت قدرشناسی و تکریم سه تن از بنیانگذاران این دانشگاه، برگزار گردید.» ایشان با ذکر حدیثی از امام رضا (ع) افزودند: «هیات موسسین این دانشگاه جهت باقیات صالحات این مجموعه آموزشی را در شهر آمل بنیان نهادند. امام صادق (ع) فرمودند: هر کس از این جهان درگذرد پس از مرگ، چیزی به او نمی رسد جز این که پیش تر سه چیز از خود باقی گذاشته باشد: کار نیکی که اثرش پس از او باقی باشد؛ سنت حسنه ای که در میان مردم رواج داده باشد و بعد از او، مردم به آن روش عمل کنند؛ فرزند صالحی که برای او دعا کند.

این سه مرحوم بزرگوار، زحمات زیادی برای این دانشگاه که به این بالندگی رسیده است، کشیده اند. من از نزدیک با حجت الاسلام غروی کار کردم و ایشان انسانی بسیار متدین و آگاه بوده اند. دکتر ترکان نیز بسیار کیس، زیرک و آگاه به مطالب روز بوده اند. همچنین دکتر امین ناصری به دقیق بودن و منظم بودن مشهور بوده اند که این از خصایص مومنان است.

همچنین در سوره کهف آمده است: مال و فرزند خوب است اما کار نیک بهتر است. که این بزرگواران کار نیک از خود بجای گذاشته اند.»