مراسم گرامیداشت یوم الله سیزده آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با حضور پرشور دانشگاهیان دانشگاه شمال

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شمال، راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه ساعت ۹ صبح امروز با شعار «نظم نو جهانی با نسل آرمانی» و  با حضور گسترده مردم، دانشجویان و دانش آموزان در سراسر کشور آغاز شد.

باتوجه به اینکه مراسم ۱۳ آبان در آمل به صورت راهپیمایی از میدان قائم آغاز شده از ساعاتی پیش بسیاری از دانشجویان، دانش آموزان و مردم در این میدان حضور داشتند. دکتر حسین رنجبر، سرپرست دانشگاه شمال نیز، به همین مناسبت، در مراسم گرامیداشت یوم الله سیزده آبان، با حضور پرشور دانشگاهیان دانشگاه شمال در این راهپیمائی شرکت نمودند.

مردم، دانش آموزان و دانشجویان آملی حاضر در راهپیمایی، پرچم‌ مقدس کشورمان به همراه پرچم های فلسطین و حزب الله لبنان را با خود همراه داشتند. تجمع کنندگان همچنین با همراه داشتن دست نوشته‌هایی، ضمن اعلام انزجار از سیاست‌های خصمانه آمریکا و رژیم صهونیستی، خواستار توقف کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط صهیونیست‌ها شدند.

در ادامه قطعنامه راهپیمایی سراسری یوم الله ۱۳ آبان قرائت شد. در این قطعنامه تاکید شده است: به آمریکا، انگلستان و فرانسه اعلام می‌کنیم که محور مقاومت محدود به غزه و فلسطین نیست و اگر بمباران‌ و کشتار وحشیانه مردم مظلوم غزه متوقف نگردد، هیچ سناریویی را دور از ذهن ندانید.

در بخش دیگری از این قطعنامه آمده است: از تمامی کشورهای اسلامی و دولت‌های مستقل می‌خواهیم ضمن محکومیت جدی جنایات ضد بشری و نسل‌کشی مردم مظلوم غزه توسط رژیم نژادپرست صهیونیستی در مجامع بین‌المللی نسبت به قطع روابط سیاسی، همکاری‌های اقتصادی و صادرات نفت و گاز به وظیفه انسانی خود عمل نمایند.