نشست سرپرست دانشگاه شمال با اعضای انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی آرین

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: در روز شنبه مورخ ۸ مهرماه ۱۴۰۲، دکتر حسین رنجبر، سرپرست دانشگاه، جلسه ای جهت هماهنگی با اعضای انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی آرین، با موضوعیت: «برگزاری نخستین کنگره بین المللی “رویکردهای نوین سبک زندگی، پیشگیری و درمان سرطان” ویژه پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، پرستاران و متخصصین رشته‌ ی مامایی»، در دفتر ریاست دانشگاه تشکیل شد.

در این نشست دکتر رنجبر، ضمن تقدیر و تشکر و خیرمقدم به آقای دکتر آسوری، مدیر عامل انجمن آرین و سایر حضار محترم، بیان داشتند: «طبق یک اصل کلی، جهانی و فراگیر، پیشگیری بهتر از درمان است و به استناد تئوری فری -جرم شناس- کوچه تاریک باید روشن شود تا فرصتی برای پیدایش جرم بوجود نیاید.» همچنن آمادگی خویش را جهت حمایت از انجمن های خیریه، بویژه انجمن خیریه آرین اعلام نمودند. سپس در ادامه آقای دکتر آسوری، مدیر عامل انجمن آرین و دبیر کنگره به شرح مختصری از عملکرد نهاد آرین پرداخته و گفتند: «انجمن آرین با تاسیس هفت کمیته، برای جامعه مخاطب خود که بیش از دوهزار نفر می باشند، خدمات ارائه می دهد.
کمیته تحقیق و پژوهش، یکی از مهم ترین آنهاست و درصدد تحقق اهداف انجمن به شهروندان بصورت میدانی در اثنا نقاط مختلف شهر و روستا می باشد. مهم ترین این فعالیت، پیشگیری از بیماری سرطان است و در این راه یکی از رسالت‌های ما غربالگری سرطان می باشد. متاسفانه بیمه ها هیچکدام از این موارد را پوشش نمی دهند. در این کمیته به این نتیجه رسیدیم که این کنگره بین المللی را برپا داریم تا مقوله علمی و نیز نهاد آرین معرفی شوند. تا بعد بین المللی آن (حضور مهمانان خارجی بطور مجازی و آنلاین) محقق می شود.»
دکتر سید عماد حسینی، دبیر کمیته آموزش و تحقیق انجمن آرین، ضمن تبریک به دکتر رنجبر، جهت مسئولیت خطیر ریاست دانشگاه، پیشنهاد ایجاد یک دبیرخانه دایمی در دانشگاه را دادند. تا مستمراً و سالانه این همایش تشکیل شود. ترجیح دانشگاه علوم پزشکی مازندران، نیز چنین است تا این کارها برون سپاری شود.

در پایان دکتر اسماعیل زاده طلوعی، عضو کمیته، به شرح میزان مقالات دریافتی، موضوعات و پالایش آن، نحوه برگزاری و مدیریت همایش پرداخته و همچنین دکتر حمیدرضا رضوی، پیشنهادهای خود را جهت ارتقاء روند برگزاری کنگره عنوان داشتند.