برگزاری نخستین همایش دانش آموختگان کارآفرین دانشگاه شمال

نخستین همایش دانش آموختگان کارآفرین دانشگاه شمال در عصر روز چهارشنبه مورخ ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲ در سالن همایش دانشکده علوم ورزشی دانشگاه برگزار گردید.

نخست دکتر حسین رنجبر ریاست دانشگاه، ضمن خوش آمدگویی به حضار بویژه دانش آموختگان کارآفرین دانشگاه و قدردانی از قبول دعوتشان، این چنین فرمودند:

«امروزه یکی از شاخص های دانشگاه میزان کارآفرینی آن می باشد. هدف از این نشست ارتباط دانشگاه با صنعت و کارآفرینان، انعقاد قراردادهای مشترک، معرفی به مراکز کارآفرینی و صنعتی، تعامل طرحهای پژوهشی اعضای هیات علمی با کارآفرینان می باشد.
حکمرانی آموزشی بر این تعلق گرفته که براساس طرح آمایش چه میزان دانش آموخته مشغول به کار دارد.
بنابراین پر واضح است که دانشگاه باید دغدغه اش اشتغال باشد و این دانشگاه از معدود دانشگاه‌هایی است که مرکز کارآفرینی دارد. دانشگاه‌ها باید تولید علم و ثروت کنند و دانشگاهی مثل هاوارد تنها ۱۵٪ از بودجه دولتی استفاده می کند. این نشست یک نشست مقدماتی است و در نظر داریم که در خردادماه ۱۴۰۳ یک نشست جامع تری برگزار کنیم. همه شما را به خدا می سپارم.»

در ادامه دکتر محمدحسین رضوی، عضو هیات موسس دانشگاه شمال بیان فرمودند: «فلسفه این نشست از نظر اینجانب، که یکی از بنیانگذار آن دانشگاه و مرکز کارآفربنی هستم، میخواهیم بسوی دانشگاه‌های تمدن ساز حرکت کنیم باید در نهایت بسمت کار، اشتغال و کارآفرینی حرکت کنیم. دانش باید حاصلی داشته باشد تا نافع به حال بشر باشد. در یک حرکت خطی، عمدتا دانشگاه به سمت آموزش و پژوهش حرکت می کرد که جای یک مرکز کارآفرینی خالی بوده است. تا اینکه در سال ۱۳۹۶، دکتر توفیقی در همایشی در دانشگاه شمال گفتند که دانشگاه های موجود نمی تواند پاسخگوی نیازهای امروز جامعه باشد و حتی استادان باید به علم جدید مسلح شوند. در غیر اینصورت بنظر می رسد ما از دانشگاه‌های تمدن ساز دهها سال عقب می مانیم. به نسبت تعداد دانش آموختگان این تعداد دانش آموخته کارآفرین کم است. ما با سرمایه محدود این کار را انجام دادیم. حضور دکتر رنجبر به عنوان ریاست جوان و همکارانش این نوید را می دهد که دانشگاه روز به روز پیشرفت کند. امیدواریم که دانشگاه بتواند در میان دانشگاه‌های کشور سرآمد باشد و بتوانیم پیوند با دانشگاه‌ها و کارآفرینان برقرار کنیم. وقتی شما را می بینم بسیار خوشحال تر می شویم. انشالله هر چه بیشتر شاهد درخشش دانشگاه شمال در همه عرصه ها باشیم.

سپس پنلی با حضور دکتر رضوی، دکتر رنجبر، دکتر فلاحیان و‌ مهندس متقی تشکیل شده و مهمانان کارآفرین وارد بحث و گفتگو در راستای به اشتراک گذرای تحارب خود با دانشگاه شدند و نقطه نظراتشان را مطرح نمودند.

سپس مهندس متقی، مدیر مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه، سخنران خویش را در دو بخش بیان نمودند. نخست به معرفی مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه و ظرفیت های بالقوه آن پرداختند و در بخش بعدی عملکرد و کارکردهای این مرکز را عنوان نمودند.