پیام تبریک رئیس دانشگاه به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳

آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ و بهار علم و تربیت را خدمت همه دانشجویان، اساتید، معلمین و متعلمین تبریک و تهنیت عرض می نمائیم. دانشجویان عزیز به مصداق آیه شریفه «أَن لَیسَ لِلإِنسانِ إِلّا ما سَعى» نیک مستحضرید با کوشش و تلاش خود در فرایند تحصیل قطعاً به اهداف خود نائل خواهد شد، چرا که این گفته خداوند است که برای انسان ها جزء به اندازه کوشش و تلاش ره آورد و دستاوردی نیست.

سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ که گذشت، دانشگاه متضمن پیشرفت های بسیار سریع در عرصه های علمی داخلی و بین المللی بوده است؛ انتخاب دانشگاه برتر توسط وزارت علوم در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، ازدیاد قبولی دانشجویان دانشگاه در مقاطع ارشد و دکتری در دانشگاه های دولتی، کسب مدال های متعدد در المپیاد ورزشی، انتشار مقالات علمی دانشجویان در مهمترین مجلات پژوهشی جهان، تاسیس رشته علوم تربیتی، ثبت آئین های بومی مازندران در اسناد یونسکو پاریس، برگزاری المپیاد علمی دانشجویان، رشد هرم هیات علمی دانشگاه و تاسیس دفتر همکاری های دانشگاه شمال و یونسکو و نیز ایجاد صندوق حمایت از دانشجویان، گوشه ای از موفقیت های دانشگاه قلمداد می گردد.

دانشجویان سرمایه ملی این کشور اسلامی اند و همانا دانشجویان اند که نگهبانان مرزهای علم این کشور کهن تاریخ، محسوب می شوند. اصل حاکمیت قانون، نظم و انضباط فردی و گروهی، پذیرش مسئولیت اجتماعی دانشگاه، پاسداشت ارزشها و باورهای ملی – مذهبی و اصل پاسخگویی متناسب به ذینعفان دانشگاه از سیاست های خدشه ناپذیر دانشگاه شمال تلقی می گردد.

سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ را با شعار «آموزش فنآور مهارت محور» با رویکرد مسئولیت اجتماعی آغاز و این نوع حکمرانی آموزشی را سرلوحه کار خود قرار خواهیم داد. اصل شفافیت، چرخش نخبگان، فرهیختگان، عدالت آموزشی و رعایت اصل شایسته سالاری و تضمین کیفیت آموزشی، راهبردهای دانشگاه در حصول شعار علمی سال تحصیلی جدید است.

رجاء واثق داریم دانشگاه شمال می تواند با تعامل با دانشجویان، اساتید و ذینعفان، موجبات پدیداری دانشگاه نسل پنجم که دانشگاه تمدن ساز و تحول آفرین با رویکرد مسئولیت اجتماعی است، را فراهم آورد.

دکتر حسین رنجبر – رئیس دانشگاه