برگزاری جلسه شورای دانشگاه با حضور دکتر نوریان، دکتر رنجبر و اعضای جلسه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شمال، جلسه شورای دانشگاه با حضور دکتر نوریان، رئیس هیات امناء، دکتر حسین رنجبر، رئیس دانشگاه و اعضاء هیات رئیسه و مدیران دانشگاه روز دوشنبه مورخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ در سالن جلسات ساختمان آمارد برگزار گردید.

دکتر نوریان ضمن تبریک سال جدید و آرزوی قبولی طاعات برای اعضای جلسه، موارد ذیل را مطرح نمودند:

مشکلات و چالش های پیشروی دانشگاه را باید بدانیم تا جهت رفع آن اقدام نماییم. ساختار مدیریتی ما باید بلد باشد تا مشکلات را برطرف نماید. شما رهبران اداره این دانشگاه هستید باید به این موضوعات اشراف داشته باشید. اگر رشد کرده باشیم در نسل سوم هستیم و باید به نسل چهارم برسیم. مورد بعدی آینده نگری و تصمیمات سیستمی است که قبل از تصمیم گرفتن باید انجام شود. تصمیم گرفتن در مرحله آینده است. موارد دیگر اصلاح نظام برنامه سازی دانشگاه، تمرکز و توجه بر حوزه سرمایه انسانی و اقتصاد خودکفای دانشگاه است. باید به خوداتکایی و خودکفایی برسیم.
مورد دیگر در حوزه متغییرهای ریز و ضروری است که توجه به مسایل فرهنگی و اجتماعی است، به بحث های تربیتی و فرهنگی دانشگاه باید توجه شود.

مورد بعدی که سیاست گذاری دانشگاه است و در اختیار هیات رییسه، هیات موسس و هیات امنا است. نیازمند تدابیر ویژه ایست. نباید در تعاملات درون دانشگاهی و برون دانشگاهی مشکل داشته باشیم. تعامل نباید انرژی‌گیر و وقت گیر باشد. فرهنگ سازمانی واحدی باید وجود داشته باشد و همه پشت هم باشیم.

مورد سوم مسایل حاشیه ایست که از چیزهای دیگر تاثیر پذیر است. که با اصلاح اصل، خود بخود این مسایل حاشیه ای حل میشود. رقابت داخلی میتوانیم ایجاد کنیم تا کیفیت بالا رود. مورد بعدی آمایش است که نقش دانشگاه را حوزه شهری، استانی و ملی مشخص می کند. رشد نامتوازن در مدیران نباید وجود داشته باشد. هر کدام در حوزه خودتون بررسی کنید. تصمیم سازی میکنید نه تصمیم گیری.

مسئله بعدی باید یاد بگیرید. اهل مطالعه باشید. همچنین ایشان در خصوص نسل چهارم مدیریت اطلاعاتی را در اختیار حضار قرار دادند و در پایان برای دانشگاه و دانشگاهیان آرزوی موفقیت نمودند.