جلسه مشترک ریاست دانشگاه شمال با فرماندار ویژه شهرستان آمل در خصوص برپایی جشنواره فرهنگی ورزشی آیین های بومی-سنتی مازندران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شمال، عصر روز دوشنبه مورخ ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، دکتر حسین رنجبر ریاست دانشگاه با هیات همراه جلسه مشترکی با فرماندار ویژه شهرستان آمل، برای هماهنگی های لازم در خصوص برپایی جشنواره فرهنگی ورزشی آیین های بومی-سنتی مازندران، در محل فرمانداری برگزار گردید.

دکتر حسین رنجبر ابتدا از حضار محترم به ویژه مسوولان فرمانداری ‌‌و خانم دکتر یزدانی معاون بین الملل کمیسیون ملی یونسکو ایران سپاسگزاری کردند و فرمودند: «رسالت دانشگاه هم اکنون مبتنی بر مسولیت اجتماعی است. برهمین اساس به منظور اثرگذرای مثبت در اجتماع درصدد برپایی جشنواره ورزشی فرهنگی و بدنبال ثبت جهانی آیین مارمه بنام آمل هستیم. هدف از این جلسه هماهنگی میان نهادهای متعدد ذیربط در اجرای این آیین نامه است. با توجه به محدودیتهای مالی از سوی شهرداری آمل، از نهادهای اجرایی توقع کمکهای مالی داریم. برای اجرای هر چه باشکوه تر این آیین از بخشداران و دهیاران هم دعوت نموده ایم.»

در ادامه آقای دکتر کسب ور، ریاست اداره فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی، سهم این اداره را در برپایی این جشنواره بیان نمودند. آقای ارمین حمزه نوا، مسول هیات ورزشهای روستایی نیز بیان داشتند: «ضروریست تا بازیهای سنتی احیا شود. تاکنون مقررات طی پوستر در سطح شهرستان اطلاع رسانی شده است. هرگونه کمکی لازم باشد اداره ورزش انجام خواهد داد.»
آقای بهمنی، رییس اداره میراث فرهنگی اظهار داشتند: «جلسات متعددی با ریاست دانشگاه شمال داشتیم. بابت این فرهنگ سازی درست، به آقای دکتر رنجبر تبریک می گویم. برای ثبت آیین مارمه مقدمات و تشریفات را فراهم‌ می کنیم تا در مرحله بعدی این آیین‌ها به ثبت برسد و دوام و قوام داشته باشد و برای این کارها اداره متبوعه ی ما حاضر به خدمتگزاری است.»

دکتر رودی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه شمال، ضمن تشکر از آقایان کسب ور رییس اداره فرهنگ و ارشاد و ‌بهمنی رییس اداره میراث فرهنگی بیان نمودند: «ضروری است تا آیین ها و نمادهای فرهنگی حفظ و یا احیا شوند» و در ادامه به ضرورت هماهنگی و کمک نهادهای شهری برای برپایی این آیین تاکید کرده و از همه دست اندرکاران تشکر نمودند. «انشالله بتوانیم با تاسیس دبیرخانه دایمی همه ساله این جشنواره را حتی در سطح بین المللی برپا نماییم.»

آقای عصمتی معاون فرماندار از دانشگاه قدردانی نموده و اظهار داشتند: «باید میان نسل قدیم و نسلهای جوان در زمینه فرهنگ های سنتی ارتباط قوی ایجاد شود. کتابهای درسی و معلمین می توانند نقش مهمی داشته باشند. احیای این برنامه یک عزم شهرستانی را طلب می‌کند.»