گفت‌ و شنود صریح و صمیمانه رئیس دانشگاه شمال با دانشجویان و بیان مطالباتشان بدون لکنت زبان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شمال، صبح امروز (یکشنبه مورخ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دکتر حسین رنجبر ریاست دانشگاه و هیات همراه، با دانشجویان دیدار داشتند.

با توجه به اواخر نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ رئیس دانشگاه با همراهی اعضای شورای دانشگاه شمال در خصوص بازخورد عملکرد دانشگاه به صورت حضوری با دانشجویان دانشگاه مصاحبه برقرار نموده اند.

در این دیدار رئیس دانشگاه مجدانه از دانشجویان خواسته اند مشکلات آموزشی – دانشجوئی خویش را بصورت صریح و بدون لکنت زبان بیان نمایند. وی اظهار امیدواری نمودند که نقد و اعتراض حق دانشجو است و دانشگاه زمانی به رشد و بالندگی خواهد رسید که گوش شنوا برای استماع نظرات دانشجویان داشته باشد.

دکتر رنجبر در پایان تصریح نموده است که تمامی اعتراضات و مشکلات موجود در کمیته، بررسی و رفع رجوع خواهد شد. غایت این گونه فرایندها اصلاح امور جهت دانشگاه و جامعه بهتر است.

در این مصاحبه حضوری موراد ذیل مطرح گردید:

دانشجوی بیان نمودند: «اول اینکه دانشگاه نسبت به قبل خیلی بهتر شد و قوانین بیشتر اجرا می شود. چه از نظر ورود و خروج دانشجویان و حتی حضور بموقع استادان. حضور و غیابی که در کلاس انجام می شود نسبت به قبل اهمیت بیشتری داده میشود. مورد دوم اساتیدی که اخیرا وارد دانشگاه شده اند خصوصا در رشته خودمان، هم از نظر ارتباط با دانشجو و هم از نظر سطح علمی خیلی راضی هستیم. مورد سوم در خصوص برنامه ریزی امتحانات است که برای درسهای زیادی در زمان کوتاهی باید امتحان بدهیم و حتی بعضی از روزها دو تا امتحان داریم و گاهی شاهد تغییر تاریخ امتحانات هم هستیم که وضعیت را برای ما سخت کرده است.»

دانشجوی دیگری اظهار داشتند: «همایش های رشته حقوق که برگزار شد بسیار عالی بود و درخواست تکرار این همایش ها را داریم.»

یکی از دانشجویان رشته تربیت بدنی دانشگاه بیان نمودند: «از زمان ریاست جدید در دانشگاه وضعیت خیلی بهتر شد و در زمینه تدریس اساتید کاستی هایی وجود دارد ولی اوضاع بهتر شده است و کمال تشکر و قدردانی را داریم.»

دانشجوی رشته حسابداری دانشگاه نیز اینگونه نظر خویش را مطرح نمودند: «در رشته حقوق همایش های خوبی برگزار گردید که بهتر است مدیران رشته ما نیز این اقدامات را انجام دهند. همچنین مدیر گروه رشته ما و دانشجویان برای آموزش نرم افزار حسابداری زمان زیادی را منتظر ایجاد امکانات لازم هستم.»

مورد دیگر از دانشجویان پرتلاش دانشکده علوم انسانی فرمود: «برگزاری المپیاد علمی دانشجویان که برای اولین بار در دانشگاه صورت می گیرد کار بسیار خوبی است و بنده در آن اسم نویسی کرده ام. برای ایجاد انگیزه در دانشجویان علاوه بر امتیازات علمی قرار دادن جوایز نقدی نیز ایده خوبی بود. همچنین از برگزاری تریبون آزاد که در دانشگاه گذاشته شده بود نیز با وجود وقت کمی که داشتم بسیار راضی بوده ام.»

این مورد نیز مطرح شد: «سیستم گرمایشی و سرمایشی دانشکده ضعیف است و لازم است تقویت شود. همچنین وجود صندلی های خراب و نامناسب در برخی از کلاسها ناپسند است.»
در پی اعتراض به حق این دانشجو، ریاست دانشگاه به همراه دانشجوی مذکور و هیات همراه به بازدید کلاسها رفتند و از نزدیک پیگیر اوضاع شده اند و سفارشات و تذکرات لازم را به مسئولین و کارمندان آن حوزه داده اند. سپس در نشستی با مسئولین دانشگاه عنوان نمودند: «این حق دانشجو است که از امکانات مناسب استفاده نماید و ما باید هوشیارانه این امورات را پیگیر باشیم»

و موارد مطروحه دیگر:
برگزاری کلاسهای جبرانی با جدیت بیشتری انجام شود.
اساتید بیشتر جزوه محور هستند که برای ارتقای علمی دانشجویان بهتر است رویه تغییر کند.
نظافت دانشکده ها بیشتر رعایت شود.
نظافت سالن مطالعه کتابخانه دانشگاه و بروز نمودن منبع کتابها
اصلاح میز و صندلی موجود در برخی از کلاسهای دانشکده ها
کلاسهای عملی مانند کاری که برای رشته حقوق انجام شده مجددا تکرار شود
نحوه اخذ دروس در ابتدای ترم تسهیل گردد.
امور حمل و نقل و اتوبوس رانی با تاخیر و تراکم دانشجویان همراه است که لازم است مدیریت شود
رستوران و سلف سرویس دانشجویی نیاز به نظارت بیشتری دارد.
تشکر از ریاست دانشگاه و مسئولین و رعایت نظم واحدهای اتوبوس رانی
نور کافی در دانشکده علوم انسانی در برخی ساعات وجود ندارد.
در مسابقات جشنواره بازیهای بومی – محلی برگزار شده کاستی های مانند عدم استفاده از ترازو برای وزن کردن تیم ها وجود داشت.

لازم به ذکر است اکثر دانشجویان نمره ۱۷ الی ۱۸ را به دانشگاه از ۲۰ داده اند.