برگزاری جلسه هم اندیشی هیات رئیسه با اعضای هیات علمی به مناسبت یکسالگی دوره تصدی ریاست دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شمال، به مناسبت یکسالگی دوره تصدی ریاست دانشگاه بتاریخ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ جلسه هم اندیشی هیات رئیسه با اعضای محترم هیات علمی دانشگاه در روز سه شنبه مورخ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ رأس ساعت ۸:۳۰ صبح در سالن همایش دانشکده علوم ورزشی تشکیل گردید.

نخست دکتر حسین رنجیر ریاست دانشگاه ضمن قدردانی از حضور اعضای محترم هیات علمی بیان فرمودند: «دانشگاه را بمدت یکسال هست تحویل گرفتم. اقدامات متعددی انجام شد. دانشگاه برخی رتبه ها را کسب کرده است. اهم این موارد عبارتند از: تاسیس‌ صندوق حمایت از دانشجویانی نیازمند، برپایی جشنواره آیین های بومی سنتی مازندران با جذب منابع مالی بیرون از دانشگاه، راه اندازی دبیرخانه دانش آموختگان کارآفرین دانشگاه شمال و عقد تفاهم نامه با آنان جهت همکاری، انتخاب دانشگاه بعنوان دانشگاه برتر جهادی در استان مازندران، کسب رتبه سوم در نمایشگاه محصولات و دستاوردهای دانشگاه‌های غیرانتفاعی در دانشگاه علم و فرهنگ و نیز ارتقای دانشگاه در درجه بندی رتبه دهم در میان دانشگاههای غیرانتفاعی، برپایی همایشهای متعدد علمی در گروههای مختلف آموزشی از جمله حقوق و هوش مصنوعی، افزایش جذب دانشجو، کسب منابع درآمدی جدید از طریق اجرای برنامه های نظام مهندسی، حمایت مالی وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه که بزودی وصول خواهد شد، تجهیز کتابخانه با خرید ۴۰۰ جلد کتاب، اولین دانشگاه در شمال ایران در تاسیس کرسی نمایندگی یونسکو ایران، تجهیز آزمایشگاهها و کارگاه های کامپیوتر، کسب مقام نخست مسابقات والیبال در میان دانشگاه‌های منطفه ۲ کشور، برنامه ریزی برای تاسیس کرسی دکتری در برخی رشته‌ها از طریق طرح تعاون.»
در ادامه ریاست دانشگاه به اهداف و راهبردها پرداختند و با توجه به تئوری جدید مبنی بر مدیریت همه جانبه و‌ کل نگر افزودند: «باید با اتحاد، مسئولیت و خرد جمعی در پیشرفت دانشگاه بکوشیم و در همین راستا تاکید دارم تا کارگروه تضمین کیفیت شدیدا به وظایفش اهتمام ورزد. همچنین پایان نامه های دانشجویی باید محصول محور شود. بر همین اساس شعار دانشگاه در سال جدید “آموزش فن آور” انتخاب می شود. امیدوارم با کمک هم و با استفاده از همه ظرفیتها و ابزار رسانه در پیشرفت دانشگاه موفق عمل نماییم.


همچنین در ادامه دکتر فلاحیان معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه گزارش مبسوطی از آخرین دستاوردهای پژوهشی دانشگاه های غیرانتفاعی سراسر کشور در همایش برگزار شده در دانشگاه علم‌ و فرهنگ، ارائه داده اند.
جلسه با پیشنهادها و بحث و بررسی شیوه های جذب دانشجویان، به پایان رسید.