برگزاری آیین آغاز تحصیل دانشجویان نو ورود دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه شمال ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شمال، روز دوشنبه مورخ ۷ آبان ماه ۱۴۰۳ مراسم آیین آغاز تحصیل دانشجویان نو ورود دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه در سالن همایش بین المللی دانشگاه واقع در ساختمان آمارد برگزار گردید.

نخست دکتر حسین رنجبر رئیس دانشگاه سخنان خود را با فرازی از فرمایشات حضرت علی(ع)؛ «علم سلطانیت و سروری ایجاد خواهد کرد» آغاز نمودند. رئیس دانشگاه با خیرمقدم به دانشجویان گرامی نو ورود، حضور این عزیزان در دانشگاه شمال را، مایه مباهات دانستند. سپس به معرفی ارکان دانشگاه، هیات امنا، هیات موسس، هیات رئیسه، معاونین، مدیران و کارکنان دانشگاه پرداختند.

در ادامه با اشاره به سیاست‌های اصلی دانشگاه از جمله؛ نظام پاسخگویی مناسب به ارباب رجوع و ذی نفعان، مشارکت دانشجویان در برنامه‌های دانشگاه، توجه به تشکل های دانشجویی، بهینه سازی اوقات فراغت و نشاط آفرینی، سیاست اغناء سازی جمعی که همان توجه به فرهنگ و قانع سازی دانشجویان می باشد را از مهمترین اهداف هیات رئیسه عنوان نمودند.

براساس گفتمان جدید وزارت علوم که همان پذیرش مسئولیت اجتماعی توسط دانشگاه هاست اشاره فرمودند؛ دانشگاه صرفاً محلی جهت پرداختن به امورات آموزش و پژوهش نیست بلکه باید مسئولیت اجتماعی را در راستای اهداف ذیل ایفا نمایند:

دغدغه‌های مردم را باید بکاهد. سرانه ملی را افزایش دهد. وحدت ملی ایجاد کند. ارتقای دانش عمومی، در حقیقت توسعه پایدار ایجاد نماید.

ما معتقدیم که دانشگاه باید در راستای شایسته سالاری و شایسته مداری حرکت نماید و در همین راستا از دانشجویان شایسته و برتر علمی، فرهنگی و ورزشی در مناسبات مختلف تقدیر خواهیم نمود.

همچنین ایشان فراهم نمودن امکانات و تجهیزات آموزشی مطلوب، توجه به انجمن های علمی و ارائه خدمات دانشجویی شایسته را، از جمله حقوق دانشجویان برشمردند.

دکتر رنجبر با اشاره به شعار سال تحصیلی جدید «آموزش فن‌آور مهارت محور» همه ارکان دانشگاه را جهت برگزاری همایش ها و کارگاه های تخصصی در دانشگاه به اهتمام و جدیت بیشتر دعوت نمودند و همچنین مشارکت دانشجویان و ذی نفعان دانشگاه در راستای سیاست مشارکتی و تمشیت امور دانشگاه را ضروری دانستند.

دانشجویان را به رعایت ارزشها و فرهنگ اسلامی و ایرانی و تلاش در راستای وحدت ملی دعوت نمودند. دکتر رنجبر دانشگاه و دانشجو را دو بال برای پرواز به شمردند و مشارکت در تحقق اهداف عالیه دانشگاه را ضروری دانستند.

در ادامه مراسم، معاون محترم دانشجویی -فرهنگی و معاون محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی نکات مهم و اساسی حوزه تحت تصدی خویش را خدمت حاضرین اعلام نمودند.

اجرای گروه سرود لارو و هم چنین اهداء پرچم توسط یک دانشجوی ترم آخر به دانشجوی نو ورود از دیگر برنامه های این مراسم بوده است. با پذیرایی نهار از دانشجویان نو ورود مراسم به پایان پذیرفت.