تاریخ و مدارک لازم جهت ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی مقطع کار شناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱

ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان نهایی کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ از تاریخ ۱۳ تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

ضمناً، پذیرفته ­شدگان می­ بایست پیش از مراجعه به دانشگاه مطابق راهنمای ثبت نام اینترنتی نسبت به ثبت نام اینترنتی اقدام نمایند.

زمان شروع نیمسال تحصیلی از شنبه ۲۶-۰۶-۱۴۰۱ می باشد.

ردیف مدارک ردیف مدارک
۱ اصل و یک سری کپی  شناسنامه و کارت ملی. ۲ شش قطعه عکس تمام رخ ۴×۳ تهیه شده در سال جاری.
۳ اصل و کپی مدرک‌ ‌وضعیت ‌نظام ‌وظیفه (برای برادران) صفحه ۲۰ و ۲۱ دفترچه‌ راهنمای‌ شماره‌ یک‌ آزمون‌ فوق. ۴ اصل و کپی حکم مرخصی سالانه برای کارمندان دولت یا موافقت رسمی و بدون قید و شرط سازمان متبوع.
۵ اصل یا گواهی مدرک کارشناسی به همراه کپی (برای قبول شدگان نیمسال اول تا ۳۰-۰۶-۱۴۰۱ و نیمسال دوم۳۰-۱۱-۱۴۰۱) مدرک‌ کارشناسی‌ (لیسانس‌) مورد تایید وزارت‌ علوم‌، تحقیقات‌ و فناوری‌ یا وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ و یا شورای ‌عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌ که‌ در آن‌ معدل‌ دوره‌ کارشناسی‌ (لیسانس‌) قید شده‌ باشد‌. ۶ گواهی‌ تایید شده‌ توسط دانشگاه‌ یا موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل‌ اخذ کارشناسی‌ (لیسانس‌) برای‌ آن‌ دسته‌ از متقاضیانی که‌ با توجه‌ به‌ مفاد آیین‌نامه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان به شماره ۷۸۹۷/۲۱ مورخ ۰۵-۰۵-۹۳ شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت‌ علوم‌، تحقیقات‌ و فناوری‌ با امتیاز‌ رتبه‌ اول‌ پذیرفته‌ شده‌اند.
۷ پذیرفته شدگانی که دارای مدرک تحصیلی معادل می­باشند:

 

دارندگان مدارک معادل می­بایست حائز شرایط«آیین نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیر رسمی در آزمون­های ورودی مقاطع بالاتر» مصوبه ۸۴۵ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که طی بخشنامه شماره۷۷۶۳۳/۲ مورخ ۲۸-۰۵-۱۳۹۲ توسط معاونت آموزشی وزارت متبوع به تمامی دانشگاه­ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ گردیده، باشند. آن عده از دارندگان مدارک معادل که قبل از تاریخ ابلاغ مصوبه جلسه شماره ۴۳۲مورخ ۰۳-۰۹-۱۳۷۷ شورای انقلاب فرهنگی (مبنی بر ممنوعیت برگزاری دوره­های معادل) در دوره­های معادل پذیرفته شده­اند، در شمول این مصوبه قرار می­گیرند. ضمناً، براساس مصوبه جلسه ۷۷۱ مورخ ۲۶-۰۸-۱۳۹۴ و  نامه شماره ۵۷۱۴/۹۹/ دش مورخ ۳۰-۰۴-۱۳۹۹ شورای انقلاب فرهنگی ، همه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که طی سال­های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ به دوره­های مذکور راه یافته­اند، حسب مورد از تسهیلات مصوبه شماره ۷۷۶۳۳-۲ مورخ ۲۸-۰۵-۱۳۹۴ برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر برخورداد می­شوند.

۸ براساس‌ مصوبه‌ جلسه ۵۴۸ مورخ ۸۳/۰۷/۲۸ شورای عالی‌ انقلاب فرهنگی‌ در مورد مدارک‌ تحصیلی‌ صادر شده‌ توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و یا اصفهان، فضلا و طلاب ‌حوزه‌های علمیه که بر اساس‌ مدرک‌ صادر شده‌ توسط مراکز فوق دوره ‌سطح ‌۲ را گذرانده‌اند و یا تا تاریخ ۳۱/۰۶/۱۴۰۱ فارغ‌التحصیل‌ می‌شوند،‌منحصراً مجاز بوده‌اند در هر یک‌ از کدرشته‌های ‌امتحانی گروه علوم انسانی ثبت‌نام‌ و در آزمون‌ آن‌ شرکت‌ نمایند و در صورت پذیرفته‌شدن مشروط به گذراندن دروس پیش‌نیاز به تشخیص گروه آموزشی ادامه تحصیل دهند. بدیهی‌ است ‌این‌ دسته‌ از متقاضیان باید تصویر مدرک‌ فراغت‌ از تحصیل‌ خود را که‌ توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و یا اصفهان صادر گردیده ‌است‌ در اختیار داشته باشند.
۹ پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ به‌ دلایلی‌ قادر به‌ ارائه‌ مدرک‌ کارشناسی (لیسانس‌) نمی‌باشند، لازم‌ است‌ گواهی‌ تایید شده‌ توسط دانشگاه‌ یا موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل ‌اخذ کارشناسی‌ (لیسانس‌) با محتوی فرم ذیل این اطلاعیه (این فرم از دانشگاههای محل قبولی قابل دریافت است) را ارائه‌ نمایند.

 

۱۰ متقاضیانی که با استفاده از سهمیه‌ ایثارگران و یا رزمندگان پذیرفته ‌شده‌اند در زمان ثبت‌نام نیازی به ارائه تائیدیه سهمیه ثبت‌نامی از سوی ارگان ذیربط ندارند و ملاک تائید سهمیه آنان همان عنوان سهمیه درج شده در فایل قبولی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی می‌باشد

 

 

 

 

۱۱ آن دسته از پذیرفته‌شدگانی که در زمان اعلام نتایج اولیه و تکمیل فرم انتخاب رشته (مورخ ۰۱-۰۴-۱۴۰۱لغایت ۰۶-۰۴-۱۴۰۱) دانشجوی سال آخر بوده‌اند و حداکثر تا تاریخ ۳۱-۰۶-۱۴۰۱ فارغ‌التحصیل می‌شوند،  دانشجوی سال آخر شناخته شده و لازم است فرم معدل دانشجویان سال آخر مندرج در صفحه ۷۹ دفترچه راهنمای (شماره ۱) یا صفحه ۴۹۳ دفترچه راهنمای انتخاب رشته­های تحصیلی (شماره ۲) را از موسسه آموزش عالی محل فارغ التحصیلی دوره کارشناسی در یافت و آن را در زمان ثبت نام به دانشگاه محل قبولی ارائه نمایند.

 

۱۲ معدل‌ مدرک کارشناسی پذیرفته‌ شده‌ باید با معدلی‌ که‌ قبلاً در زمان ثبت‌نام برای شرکت در آزمون به‌ سازمان‌ اعلام‌ نموده‌، و یا در مراحل بعد اصلاح نموده است، یکسان‌ باشد. بدیهی است از ثبت‌نام قطعی آن دسته از متقاضیانی که دارای مغایرت معدل باشند (معدل مندرج در مدرک آنان کمتر از معدل اعلام شده به این سازمان باشد) خودداری خواهد شد.

 

افراد دارای مغایرت معدل لازم است بند ۳ یادآوری اطلاعیه را ملاحظه نمایند.

د-یادآوری های مهم

۱- در هر مرحله از ثبت‌نام یا هنگام تحصیل، چنانچه مشخص شود متقاضی حقایق را کتمان نموده و اطلاعات غلطی ارائه نموده است و واجد شرایط نمی‌باشد قبولی وی باطل و مطابق مقررات از ادامه تحصیل محروم خواهد شد.

۲- نظر به اینکه در دستورالعمل ثبت‌نامی ارسالی به تمامی دانشگاه ها و موسسات پذیرنده دانشجو در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ ابلاغ گردیده است تا از پذیرفته شدگانی که دارای مغایرت معدل (معدل مندرج در مدرک تحصیلی آنان کمتر از معدل اعلام شده در اطلاعات ارسالی از طرف متقاضیان به این سازمان باشد) ، صرفاً ثبت‌نام موقت و مشروط بعمل آید، لذا ضرورت دارد این دسته از پذیرفته‌شدگان به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه نموده و مدارک لازم مندرج در این اطلاعیه را به آنجا ارائه نمایند تا ثبت‌نام موقت از آنان بعمل آمده و بررسی لازم در مدارک و مستندات ارائه شده صورت گیرد. متقاضیانی که دارای مغایرت معدل می‌باشند می‌بایست وضعیت نهائی خود را تا پایان آذر ماه از دانشگاه محل قبولی پیگیری نموده و از مراجعه و یا پیگیری از این سازمان جداً خودداری نمایند. درصورت لزوم چنانچه در این رابطه سوالی دارند می‌توانند از روشهایی که در انتهای این اطلاعیه اعلام گردیده با این سازمان مکاتبه نمایند.

 

تماس با اداره تحصیلات تکمیلی در ساعات اداری: ۰۱۱۴۴۲۰۳۷۵۰