مدیریت فرهنگی
احمدرضا کیقبادی
مدیر فرهنگی و مسئول هماهنگ کننده حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی
عناوین واحدهای مرتبط:
طبقه دوم ساختمان آمارد / مدیریت فرهنگی
- امور فرهنگی
- انجمن های علمی
- کانون های دانشجویی
- کانون فارغ التحصیلان
این حوزه زیرمجموعه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه است که بخش عمده فعّالیّتهای فرهنگی در آن انجام می گیرد. حوزه فرهنگی در واقع مکانی است که زمینه مناسب را برای تجّلی استعدادها و برانگیختن خلاقیت دانشجویان فراهم می سازد. توجه به مقوله فرهنگ در کنار علم و دانش که یکی از مصادیق اجرایی آن وجود نهادهای دانشجویی و فعّالیّت هدفمند دانشجویان در این نهادهاست را میتوان از عوامل اساسی در رسیدن به یک دانشگاه مطلوب و مطابق معیارهای جهانی ارزیابی کرد. تأثیر این امر در فعالیت آموزشی و بهتر کردن آن برکسی پوشیده نیست.
بر پایه این باوراست که بخشهای مختلف حوزه فرهنگی از جمله کانونهای فرهنگی – هنری، انجمنهای علمی، بسیج دانشجویی و نشریات دانشجویی شکل گرفته و در توسعه و تعمیق فعّالیّتهای فرهنگی دانشگاه می کوشند.
نهادینه کردن فعّالیّتهای فوق برنامه فرهنگی و پژوهشی دانشجویان، افزایش سطح مشارکت و رقابت دانشجویان در فعّالیّتهای جمعی، بهره گیری از توان و انرژی جوانی دانشجویان در جهت تقویت پیوندهای دانشگاه با بخش های مختلف اجتماعی و اجرایی از اهدافی است که حوزه فرهنگی در گسترش امر فرهنگ سازنده و خلّاق در دانشگاه دنبال می نماید.
از جمله فعالیت های امور فرهنگی دانشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱ – نشر و ترویج فرهنگ اسلامی و ملی.
۲ – انجام امور مربوط به دبیرخانه شورای فرهنگی دانشگاه و پیگیری مصوبات شورای فرهنگی.
۳ – انتشار جزوات علمی ، آموزشی ، دینی و هنری.
۴ – تهیه نشریات علمی و ادبی (بسترسازی، فراهم کردن زمینه و آماده سازی امکانات و شرایط برای دانشجویانی که علاقمند به فعالیت در زمینه روزنامه نگاری میباشند).
۵ – تشکیل انجمن های علمی و کانونهای فرهنگی دانشجویی.
۶ – انجام امور مربوط به دبیرخانه کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی.
۷ – اعزام دانشجویان به سفرهای سیاحتی، زیارتی و علمی داخل و خارج کشور از جمله حج عمره و عتبات.
۸ – برگزاری نمایشگاه های علمی، فرهنگی و هنری.
۹- برگزاری اردوهای زیارتی، علمی و گردشگری (داخل و خارج استان).
۱۰- هماهنگی با مدیریت سالن همایش دانشگاه درخصوص اجرای برنامهها پس از اخذ مجوزهای مربوطه.
۱۱- برگزاری همایشهای ملی – مذهبی.
۱۲- برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی برای دانشجویان.
انجمنهای علمی
- انجمن علمی مهندسی معماری و شهرسازی
- انجمن علمی مهندسی کامپیوتر
- انجمن علمی مهندسی صنایع
- انجمن علمی مهندسی برق
- انجمن علمی علوم و مهندسی محیط زیست
- انجمن علمی مهندسی عمران
- انجمن علمی مهندسی مکانیک
- انجمن علمی مهندسی شیمی
- انجمن علمی تربیت بدنی و علوم ورزشی
- انجمن علمی مدیریت
- انجمن علمی روانشناسی
- انجمن علمی حسابداری
- انجمن علمی حقوق
کانون ها
مدیر دانشجویی
هوشیار حقیقی کبودکلا
- واحد کمیسیون موارد خاص
- امور بهداشتی و درمانی
- امور تغذیه
- امور خوابگاه
- امور حمل و نقل
مسئولرفاهوتسهیلات
کامران مظفری نهر
- وام دانشجویی (وام شهریه / وام ازدواج دانشجویی)
- بیمه دانشجویی (بیمه حوادث دانشجویی / بیمه خود اشتغالی دانشجو)
- همیار دانشجو یا کار دانشجویی
دبیر کمیسیون موارد خاص
هوشیار حقیقی کبودکلا
- برگزاری مسابقات ورزشی
- اعزام تیم های ورزشی به مسابقات منطقه ای، المپیاد و یونیورسیاد
دبیر کمیته انضباطی
وحید ابراهیمی
- برگزاری مسابقات ورزشی
- اعزام تیم های ورزشی به مسابقات منطقه ای، المپیاد و یونیورسیاد
مدیر دانشجویی و دبیر کمیسیون موارد خاص:
هوشیار حقیقی کبودکلا
مدیر دانشجویی
و کمیسیون موارد خاص
طبقه دوم ساختمان آمارد / امور دانشجویی و کمیسیون موارد خاص
عناوین واحدهای مرتبط:
- واحد کمیسیون موارد خاص
- امور بهداشتی درمانی
- امور تغذیه
- امور خوابگاه
- امور حمل و نقل
امور بهداشتی و درمانی
واحد درمانگاه:
ویزیت و ارائه کلیه خدمات پزشکی به صورت رایگان می باشد.
واحد دندان پزشکی:
ارائه کلیه خدمات با ۳۰ درصد تخفیف ویژه دانشجویی (شامل جرم گیری، عصب کشی، پرکردن زیبایی، پرکردن ۵۰ درصد) می باشد.
مرکز مشاوره:
ارائه کلیه خدمات مشاوره ای به صورت رایگان می باشد.
امور تغذیه
- کنترل و نظارت بر ورود و خروج و کیفیت مواد اولیه غذایی
- کنترل و نظارت بر طبخ و توزیع غذا
- کنترل بهداشت کارکنان بخش رستوران
- کنترل همه روزه بر بهداشت سلف سرویس
- حضور مستمر در زمان توزیع غذا در سلف سرویس
دانشگاه شمال با اجرای تمهیداتی ساختمانی را جهت تغذیه و رستوران (سلف سرویس) دانشجویان اختصاص داده است که باحضور۱۸ نفرپرسنل روزانه به تعداد تقریبی ۲۰۰۰ نفردانشجو وکارمندسریس دهی می نماید ونهاربه نرخ مصوب وزارت علوم پخت وتحویل دانشجو می گردد.ودرسال تحصیلی جدیدنیزمصوب گردیدتا پیمانکاردرپخت غذا از برنجهای طارم ایرانی وگوشت گرم با منوی متنوع نظیر چلومرغ – ماهی قزل – چلوکباب کوبیده و….به دانشجویان سرویس دهی نماید و برنامه غذایی ماهانه تنظیم ودرمعرض دیددانشجویان جهت رزرو دانشجویان قرار دارد.
امور خوابگاه
- ثبت نام، اسکان و تسویه حساب دانشجویان متقاضی استفاده از خوابگاه
- تجهیز، تعمیر و رسیدگی به کلیه امور خوابگاهها (تاسیسات، خدمات، نگهبانی، کنترل و ورود و خروج و …)
- تامین وسایل مورد نیاز در خوابگاه پتو، بالش، ملحفه و لوازم شخصی که تهیه آنها بر عهده دانشجو می باشد.
- نظارت برخوابگاه برادران و خواهران
- نظارت برامر بهداشت خوابگاههای دانشجویان
- اداره کلیه امور خوابگاههای دانشجویی
- نظارت برحسن اجرای امور روزانه خوابگاهها
- نظارت براجرای قوانین و مقررات خوابگاهی
- تلاش برای ارتقاء توسعه کیفی و کمی خوابگاهها
تعدادی از پیمانکاران خوابگاهها جهت رفاه بیشتر دانشجویان اقدام به تهیه ساختمانهای جدید نمودند که برابر با استانداردهای مصوب می باشد. لذا در این راستا آدرس خوابگاههای گلهای یک و الزهرا تغییر نموده است. دانشجویان عزیزجهت اطلاع بیشتر می توانند به معاونت دانشجویی مراجعه نمایند.
خوابگاه خودگردان تحت نظارت دانشگاه:
گلها/ خانم قربان اف/ ۰۹۱۱۱۲۷۸۱۰۵/ بلوار مدرس(خ هراز) – بین آفتاب ۶۴ و ۶۶ – جنب مبل نهال – خوابگاه گلها
امور حمل و نقل
- نظارت و کنترل بر نحوه فعالیت رانندگان
- برنامه ریزی در سرویس دهی هر چه بهتر به دانشجویان
- کنترل و ثبت ورود و خروج رانندگان
- نظارت بر بهداشت و نظافت اتوبوس ها
- حضور مستمر در ایستگاهها جهت سرویس دهی بهتر
تعداد ۱۲ دستگاه اتوبوس تحت پوشش سازمان اتوبوسرانی شهر ضمن انعقاد قرارداد با دانشگاه مسئولیت سرویس دهی به دانشجویان محترم ازساعت ۷ صبح الی ۲۰ عصر ازمیدان ۱۷ شهریور آمل به مقصد دانشگاه شمال و بالعکس را به عهده دارند.و همچنین تعداد ۲ دستگاه اتوبوس ازمیدان هزارسنگر آمل دانشجویان را به مقصد دانشگاه و بالعکس سرویس دهی می نماید.این بخش تحت نظارت معاونت دانشجویی برنامه ریزی کنترل و نظارت می گردد.
دانشجویان می توانند طبق برنامه از پیش تعیین شده برای اطلاع از زمان حرکت سرویسها از طریق نامه نگاری، تماس تلفنی و هماهنگی با مسئولین از خدمات نقلیه استفاده نمایند.
معرفی ایستگاههای دانشگاه:
– ایستگاه اول: میدان هفده شهریور
– ایستگاه دوم: آفتاب ۲۲
– ایستگاه سوم: آفتاب۴۴
– ایستگاه چهارم: آفتاب ۶۴
– ایستگاه پنجم: آفتاب ۷۴
هر ۳۰ دقیقه از میدان ۱۷ شهریور حرکت و در طول مسیر از ایستگاهای از پیش تعیین شده حرکت می نمایند.
همه روزه جهت تسهیل رفت و آمد دانشجویان شرق استان مازندران ۲ دستگاه اتوبوس به صورت پاره وقت از میدان هزار سنگر آمل در ساعات ۷:۴۰ و ۷:۵۰ به مقصد دانشگاه سرویس دهی می نمایند.
دبیرخانه کمیسیون موارد خاص
کمیسیون بررسی موارد خاص، در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی تشکیل می گردد تا با رعایت مفاد آیین نامه فقط به وضعیت تحصیلی دانشجویانی که مورد خاص تشخیص داده می شوند، رسیدگی و رای نهایی صادر نماید.
تعریف موارد خاص:
موارد خاص به وضعیت دانشجویانی گفته می شود که جریان تحصیل آنان به خاطر اتفاقات رخ داده، در دوره تحصیلی، خارج از اراده دانشجو بوده و سبب بروز مشکلات تحصیلی گردیده، که با مقررات و آیین نامه های آموزشی موجود قابل رفع نمی باشد و رسیدگی به مشکلات تحصیلی آنها، و همچنین ارائه راه حل منطقی، به بررسی بیشتر و قضاوت دقیقتر و همه جانبه نیاز داشته باشد.
ترکیب اعضاء:
۱- دکتر حسین رنجبر / رئیس دانشگاه و رییس کمیسیون موارد خاص
۲- دکتر امیر علی آبادیان / معاون دانشجویی(فرهنگی) و دبیر کمیسیون موارد خاص
۳- دکتر مهرداد هاشمی کمانگر / معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی
۴- دکتر سعید فلاحیان / عضو کمیسیون
۵- مهندس لطفعلی یزدانی / عضو کمیسیون
۶- دکتر امیرمنصور عسگری فاتح / عضو کمیسیون
۷- مهندس چنگیر رویدل / عضو کمیسیون
۸- هوشیار حقیقی کبودکلا / کارشناس کمیسیون
نحوه ارجاع پروندهها به کمیسیون دانشگاه:
کمیسیون وضعیت تحصیلی و درخواستهائی که به یکی از دو طریق زیر ارجاع گردد، را مورد رسیدگی قرار می دهد.
۱- مواردی که پس از طرح در شورای آموزشی یا شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه، با امضاء معاون آموزشی به کمیسیون ارجاع شود.
۲- تقاضای دانشجویانی که به تشخیص رئیس دانشگاه، معاون دانشجوئی-فرهنگی و یا معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی به کمیسیون ارجاع گردد.
نحوه تشکیل جلسات کمیسیون مواردخاص :
۱- جلسات کمیسیون با حضور رئیس دانشگاه، معاون دانشجویی-فرهنگی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و نصف بعلاوه یک اعضا رسمیت می یابد و تصمیمات کمیسیون با رای مثبت نصف به اضافه یک کلیه اعضا معتبر می باشد.
- تبصره: در صورت عدم امکان حضور رئیس دانشگاه جلسه با حضور نماینده تام الاختیار ایشان تشکیل خواهد شد.
۲- جلسات کمیسیون در پایان هر ترم پس از دریافت پروندهها و در صورت ضرورت بنا به تشخیص دبیر کمیسیون بصورت فوق العاده تشکیل می شود.
۳- دبیر کمیسیون پس از بررسی مقدماتی سوابق امر، موارد را جهت رسیدگی در کمیسیون مطرح مینماید.
۴- صورت جلسات کمیسیون با شرح وضعیت تحصیلی دانشجویان و دلایل خاص بودن آنها پس از امضاء کلیه اعضاء حاضر در جلسه جهت تائید رئیس دانشگاه ارسال می گردد.
۵- آراء صادره پس از امضاء رئیس دانشگاه و ابلاغ به معاون آموزشی لازم الاجراست.
ارسال پرونده ها به کمیسیون موارد خاص استانی:
۱- مواردی را که از اختیارات کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه نمی باشد و کمیسیون دانشگاه تشخیص می دهد تا در کمیسیون بررسی موارد خاص استانی رسیدگی گردد، پرونده وضعیت تحصیلی دانشجو و فرم خلاصه وضعیت تحصیلی به همراه سایر مدارک به امضاء معاون دانشجویی و دبیر کمیسیون به استان ارسال می گردد.
۲- آراء کمیسیون استانی بررسی موارد خاص برای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی لازم الاجراست.
نکات مهم در مورد ثبت درخواست شورای بررسی موارد خاص در سامانه سجاد:
- ثبت درخواست شورای بررسی موارد خاص در سامانه سجاد شامل دو مرحله می باشد:
- مرحله ثبت نام و ورود اطلاعات (که پس از اتمام و تکمیل موارد خواسته شده ، کارتابل شما در سامانه سجاد ایجاد میشود)
- مرحله ثبت درخواست (روش: می بایست از گزینه خدمات –امور دانشجویان داخل –شورای بررسی موارد خاص را انتخاب کنید)
- اگر گزینه شورای بررسی موارد خاص در منوی شما وجود ندارد به این دلیل است که در زمان ثبت نام تمام مقاطع تحصیلی خود را وارد نکرده اید . دانشجو باید در زمان ثبت نام حداقل دو مقطع تحصیلی قبلی خود را وارد نماید . وضعیت مقاطع قبلی را دانش آموخته و وضعیت مقطع تحصیلی جاری را در حال تحصیل انتخاب نمایید.
- پس ازانتخاب گزینه شورای بررسی موارد خاص فرم آن نمایش داده می شود. اطلاعات خواسته شده در فرم را با دقت تکمیل نمایید. توضیحات مربوط به شرایط خاص خود را نوشته و حتما مدارک و مستندات مربوط به آن را بارگذاری کنید. از بارگذاری مدارک غیر مرتبط با درخواست خودداری نمایید. مدارک پزشکی قبل از بارگذاری حتما باید به تایید پزشک معتمد دانشگاه رسیده باشد. فقط امکان بارگذاری یک فایل وجود دارد، اگر مدارک شما بیشتر از یک صفحه است آنها را به صورت یک فایلPDF در آورده سپس بارگذاری نمایید
- کلیه دانشجویان که عدم مراجعه داشته اند حتما مدارک و دلایل عدم مراجعه را ضمیمه نمایند. خصوصا آقایان نسبت به ثبت تصویر کارت پایان خدمت یا نامه معافیت تحصیلی اقدام نمایند
- در خصوص سنوات دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حتما کلیه مدارکی که باعث عدم موفقیت دانشجو بوده و روند تحصیلی را طولانی نموده است +پروپوزال یا آزمون جامع در چه مرحله ای است و نظر استاد راهنما که چند درصد از کار پایان نامه / رساله انجام شده و تا چه بازه ای آماده دفاع است، ضمیمه شود
- تاریخ شروع و پایان در فرم به معنی تارخ شروع و پایان درخواست شماست . در صورتی که تاریخ ورودی شما با خطا مواجه شد تاریخ را تغییر دهید.
- پس از تکمیل فرم درخواست و ثبت آن، یک کد پیگیری دریافت می کنید که به معنی اتمام مراحل ثبت نام و ثبت درخواست شما می باشد. پس از بررسی آموزش ودر صورتی که پرونده کامل باشد، درخواست برای کارشناس شورای موارد خاص دانشگاه ارسال خواهد شد.
- تمام مراحلی که توسط کارشناس آموزش و کارشناس موارد خاص دانشگاه و کارشناس موارد خاص استان تا صدور رای نهایی انجام می شود در کارتابل شما در سامانه سجاد قابل مشاهده است. بنابراین پیگیری درخواست و اینکه پرونده در چه مرحله ای قرار دارد فقط از طریق سامانه سجاد امکانپذیر است.
- پس از تایید و ثبت پرونده و ارجاع به موارد خاص استان پیامی به این مضمون برای دانشجو ارسال میگردد: جهت ادامه فرایند و پرداخت بانکی به کد رهگیری مراجعه نمایید، دانشجو با مراجعه به سامانه و تکمیل شماره کارت بانکی و رمز دوم ، مبلغ ۳۵ هزار تومان به حساب امور دانشجویان کسر و اکنون پرونده شما در شورای موارد خاص استان است. کلیه مراحل: در حال بررسی کارشناسی – ارجاع به دبیر، طرح در جلسه – ثبت رای پرونده توسط کارشناس – برای دانشجو پیام می شود ودر پایان با پیام فرایند خاتمه است پرونده دانشجو پایان و ثبت رای می گردد.
- دانشجویی که بایستی پرونده اش جهت اتخاذ تصمیم به کمیسیون موارد خاص استانی ارسال گردد بایستی گزینه فیش واریزی در فرم با آپلود فیش واریزی به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به شماره حساب شبا ۶۶۰۱۰۰۰۰۴۰۰۱۰۷۳۹۰۳۰۲۲۹۶۸ با ذکر شناسه ۳۸۷۰۷۳۹۵۳۱۱۹۵۰۰۰۰۱۴۰۰۲۶۴۸۸۸۲۰۴ ثبت گردد.
واحد رفاه و تسهیلات
کامران مظفری نهر
مسئول صندوق رفاه دانشجویان
طبقه سوم ساختمان آمارد / واحد رفاه و تسهیلات دانشجویی
عناوین واحدهای مرتبط:
- وام دانشجویی (وام شهریه / وام ازدواج دانشجویی)
- بیمه دانشجویی (بیمه حوادث دانشجویی / بیمه خود اشتغالی دانشجو)
- همیار دانشجو یا کار دانشجویی
وام
براساس قوانین صندوق رفاه وزارت علوم، وام های شهریه دانشجویی در پایان ترم تحصیلی یا ابتدای ترم بعدی،
به حساب دانشجویان منظور می گردد.
انواع وام ها:
- وام شهریه صندوق رفاه دانشجویی
- وام قرض الحسنه بانک رسالت (وام شهریه – وام ازدواج)
مدارک و شرایط لازم برای استفاده از وام شهریه صندوق رفاه
- فتوکپی های کارت دانشجویی، کارت ملی دانشجو، شناسنامه دانشجو (با هم در یک صفحه A4 قرار گیرد)
- فتوکپی کارت ملی ضامن
- انتخاب ضامن یا ضامنین بر اساس ”فرم شرایط ضامن یا ضامنین” صندوق رفاه
- تهیه مدارک مورد نیاز ضامن یا ضامنین بر اساس فرم نمونه صندوق رفاه
- گواهی کسر از حقوق بر اساس فرم نمونه صندوق رفاه
- در صورتی که ضامن بازنشسته باشد باید گواهی کسر از حقوق از سازمان تامین اجتماعی یا کانون باز نشستگان دریافت نماید.
- دانشجو همراه با ضامن معتبر به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه نموده و بر اساس فرم تعهد نامه صندوق رفاه نسبت به تنظیم سند تعهد محضری اقدام مینماید.
(فرم های ذکر شده در انتهای همین نوشته قرار گرفته است.)
بعد از تهیه مدارک مورد نیاز به شرح ذیل عمل کنید
– ورود به سامانه صندوق رفاه دانشجویان www.swf.ir
– انتخاب گزینه میز خدمت
– انتخاب گزینه سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویان
– بعد از باز شدن کادر : انتخاب گزینه “رمز خود را فراموش کردم”
– طی نمودن مراحل خواسته شده در سایت تا مرحله تایید ثبت رمز
– پس از باز شدن صفحه شخصی در کشویی سمت راست ورود به بخش ثبت نام
– ورود به قسمت تکمیل اطلاعات و کامل نمودن آن
– ورود به قسمت ثبت مقطع و تکمیل آن
– ورود به بخش تسهیلات
– تکمیل قسمت ثبت سند تعهد
– و ثبت درخواست وام (که زمان آن در شروع هر ترم از طریق سایت دانشگاه اعلام میگردد)
– دانشجو باید در صورت تمایل به دریافت وام در ترم جاری در زمانهای اعلام شده به صفحه شخصی خود در سایت صندوق رفاه مراجعه و در خواست وام خود را ثبت نماید و در صورت عدم ثبت درخواست دانشگاه هیچ مسئولیتی در قبال وام دانشجو ندارد.
سقف وام :
مقطع تحصیلی دکتری برای هر ترم ۷۰ میلیون ریال معادل ۷ میلیون تومان
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد برای هر ترم ۵۰ میلیون ریال معادل ۵ میلیون تومان
سایر مقاطع تحصیلی برای هر ترم ۳۰ میلیون ریال معادل ۳ میلیون تومان
برای استفاده از وام قرض الحسنه بانک رسالت
فرم درخواست زیر را پر کرده و پس از امضاء از دبیر کمیته انضباطی و معاونت دانشجویی – فرهنگی به واحد رفاه و تسهیلات دانشگاه تحویل فرمایید.
مدارک مورد نیاز:
کپی کارت دانشجوی + کپی کارت ملی (با هم در یک صفحه A4 قرار گیرد)
اصل و کپی سند ازدواج (برای کمک هزینه ازدواج)
فرم های مرتبط:
بیمه
بیمه حوادث دانشجویی
– کلیه دانشجویانی که به تحصیل در دانشگاه اشتغال داشته باشند، مشمول بیمه حوادث هستند.
– بیمه حوادث، بیمه اجباری دانشجویان است که در تمام اوقات شبانه روز بدون قید زمان و مکان (در داخل یا خارج کشور) در مقابل حوادث و پیشامدهای ناگوار گوناگون جبران هزینه می نماید.
– مدت زمان تعریف شده آن یکسال تحصیلی (از اول مهر تا پایان شهریور سال بعد) می باشد.
– هزینه بیمه حوادث دانشجویان بابت تحت پوشش قرارداشتن بیمه مذکور با دانشگاه بوده که انحصاراً این تسهیلات برای دانشجویان شاغل به تحصیل در نظر گرفته شده است.
الف–موضوع بیمه حوادث: عبارتست از تأمین غرامت در صورت فوت و صدمات ناشی از وقوع حادثه.
ب––حادثه: عبارتست از هر واقعه ناگهانی، ناشی از یک عامل خارجی که بدون قصد و اراده بیمه شده بروز کرده و منجر به هزینه و نقص عضو، از کارافتادگی و یا فوت بیمه شده می شود.
ج-خطرها و خسارتهای تحت پوشش:
- هزینه های پزشکی در اثر حادثه- فوت در اثر حادثه.
- نقص عضو یا از کار افتادگی دائم و جزئی در اثر حادثه.
- نقص عضو یا از کار افتادگی دائم و کلی در اثر حادثه.
((توجه: دانشجویان می توانند همسر و فرزندان خود را با پرداخت حق بیمه، تحت پوشش این بیمه قرار دهند.))
د- مدارک مورد نیاز:
- کپی کارت دانشجویی
- کپی کارت ملی
- کپی شناسنامه
- تاریخ حادثه
- محل حادثه
- نامه اداره ( اگر حادثه در خوابگاهها بوده نامه از اداره خوابگاهها ، اگر در تربیت بدنی بوده نامه از اداره تربیت بدنی و اگر بیرون از دانشگاه بوده نیازی به نامه نیست )
- گواهی پزشک با درج علت حادثه و تشریح عضو آسیب دیده و تایید نمودن نهایی آن توسط پزشک
- صورتحساب اصل مدرک
- سایر کپی ها از جمله عکس ، آزمایش و …
پس از تکمیل مدارک به واحد رفاه و تسهیلات دانشگاه مراجعه فرمائید
فرایند صدور معرفینامه:
در صورتیکه دانشجویی در مدت قرارداد بیمه، دچار حادثه شود، لازم است جهت بهرهمندی و دریافت خسارت و غرامت بیمۀ مزبور، پس از وقوع حادثه، مدارک سجلی و مدارک معتبر پزشکی خود شامل: کپی کارت ملی، شناسنامه، اصل مدارک پزشکی و اصل صورت هزینۀ تأیید شدۀ درمان خود را به ادارۀ رفاه دانشجویان ارائه نماید. پس از دریافت مدارک دانشجو و بررسیهای لازم توسط ادارۀ رفاه دانشجویان، نامه بیمه برای شرکت بیمۀ طرف قرارداد تنظیم میگردد شرکت بیمه پس از تأیید مدارک بر اساس ضوابط مربوط، نسبت به پرداخت خسارت اقدام مینماید.
جدول پرداخت غرامت بیمه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشگاه شمال
سقف غرامت ناشی از فوت | سقف غرامت ناشی از کار افتادگی | هزینه پزشکی |
۶۰۰ میلیون ریال | ۶۰۰ میلیون ریال | ۱۲۰ میلیون ریال |
بیمه خود اشتغال دانشجویی
همیار دانشجو یا کار دانشجویی
تعریف همیار دانشجو یا کار دانشجویی
همیار دانشجو یا کار دانشجویی، بهرهگیری پارهوقت از توانمندیهای دانشجویان در پیشبرد امور دانشگاهها و ایجااد زمینۀ تجربهاندوزی و مهارتآموزی میباشد
اهداف:
- ترویج فرهنگ همیاری در میان دانشجویان
- بهرهگیری از توانمندیهای دانشجویان در پیشبرد امور آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، دانشجویی، اداری، فناوری (واحدهای فناوری، مرااکز رشد، پارکهای علمی و فناوری) و رفاهی دانشگاه
- تبصره: دستیار پژوهشی و دستیار آموزشی اساتید، همیار دانشجو محسوب نمیشود
- ایجاد بستر مناسب جهت مشارکت بیشتر دانشجویان در فعالیتهای تخصصی و فنی در زمینۀ تحصیلی خود
- ایجاد زمینههای کسب تجربه برای دانشجویان در حین تحصیل
- حمایت از دانشجویان مستعد، نمونه و ممتاز
- کمک به اقتصاد خانوار دانشجویان متأهل در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت
شرایط لازم برای استفاده از همیار دانشجو:
- گذراندن حداقل یک نیمسال تحصیلی برای دانشجویان دورۀ کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی ارشد پیوسته و دکترای حرفهای.
- تبصره: برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکترای تخصصی)، شرط گذراندن یک نیمسال لازم نیست.
- اعلام نیاز واحدهای مختلف دانشگاه، با توجه به شرح وظایف محوله.
- تشخیص واحد درخواستکننده، مبنی بر کارایی دانشجو برای همیاری با واحد مربوطه.
- داشتن صلاحیتهای انضباطی (نداشتن سابقۀ محکومیت انضباطی در مقطع فعلی و مقاطع قبلی) و آموزشی (نداشتن دو نیمسال مشروطی متوالی یا غیرمتوالی در زمان ارائۀ درخواست).
- حداقل میانگین نمرات درسی دانشجویان متقاضی همیار دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، ۱۴ و مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکترای حرفه ای و تخصصی، ۱۵
تبصره: دانشجو پس از دانشآموختگی نمیتواند بهعنوان همیار دانشجو در واحدهای دانشگاه، مشغول به فعالیت باشد.
- در صورت عدم رضایت و یا رفع نیاز واحد مربوطه، پس از ارائۀ گزارش به معاون دانشجویی دانشگاه از سوی واحد مربوطه، همکاری با همیار دانشجو خاتمه داده خواهد شد.
- دانشجویانی که اشتغال دیگری ندارند در شرایط مساوی بر اساس نظر معاون دانشجویی نسبت به دانشجویانی که اشتغال به کار دارند در اولویت میباشند.
- کلیۀ دانشجویانی که از طریق همیار دانشجو در دانشگاه خدماتی را ارائه مینمایند، این همکاری و همیاری اختیاری بوده و تحت شمول قوانین استخدامی، کار و غیره نبوده و بههیچوجه دانشگاه تعهدی در قبال بهکارگیری آنان نداشته و ندارد.
- دانشجو بهطور همزمان نمیتواند در دو واحد بهعنوان همیار مشغول به فعالیت باشد و در صورت رؤیت، دانشگاه هیچگونه مسئولیتی در قبال پرداخت کار دانشجویی واحد دوم ندارد.
دبیرخانه کمیته انضباطی
شورای انضباطی دانشجویان تنها مرجع دانشگاه است که صلاحیت رسیدگی به تخلفات دانشجویان را دارا است. مبنای ساختار و نحوۀ رسیدگی و نیز مبنای آرای این شورا ، آییننامۀ مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و شیوه نامه ای است که به تصویب وزرای «علوم، تحقیقات و فناوری» و «بهداشت و درمان و آموزش پزشکی» رسیده است. شورای انضباطی دانشگاه شامل بخش دبیرخانه و امور اداری، شورای بدوی و شورای تجدیدنظر است. شورای بدوی متشکل از معاون دانشجویی، معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، یک عضو هیأت علمی، دو عضو دانشجو و دبیر شورای بدوی انضباطی است.
اعضای شورای تجدیدنظر:
رییس دانشگاه، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، و معاون دانشجویی و فرهنگی (بهعنوان دبیر شورای تجدیدنظر انضباطی) هستند.
شوراهای انضباطی از نظر اداری، در حوزۀ معاونت دانشجویی قرارمی گیرند؛ اما از نظر بررسی پرونده ها، برخورد با تخلفات و صدور آرا کاملاً مستقل هستند و غیر وابسته به سیستم اداری دانشگاه عمل می کنند.
شرح وظایف
بررسی گزارشات واصله از سوی اشخاصی حقیقی وحقوقی در خصوص دانشجویان دانشگاه (حسب مورد اعلام تخلف یا اعلام جرائم)
۱-ارسال دعوتنامه ومصاحبه حضوری از دانشجویانی که علیه آنان گزارش یا اعلام تخلف شده است.
2-رسیدگی به پرونده های انضباطی دانشجویان در شورای بدوی انضباطی دانشجویان.
3-رسیدگی به اعتراض دانشجویانی که پرونده انضباطی آنان در شورای بدوی انضباطی دانشجویان رسیدگی ومنجر به صدور رای شده است. (شورای تجدیدنظر انضباطی دانشجویان)
۴-پاسخگویی به استعلام مراجع مختلف در خصوص سوابق وصلاحیت دانشجویان (اعم از دانشجویانی که فارغ التحصیل شده اند یادر حال تحصیل می باشند)
5-رسیدگی وپیگیری برخی از پرونده هائی که به دلیل ضرورت وتشخیص شورای انضباطی (اعم از بدوی یا تجدید نظر) نیاز به مشاوره(مذهبی یا روانشناسی) برحسب مورد از طریق مراجع ذیربط در دانشگاه
6-نظارت وکنترل در خصوص خوابگاههای دانشجویی از لحاظ رعایت قوانین ومقررات دانشگاه ومحیط دانشجویی
7-نظارت بر حسن اجرا ی قوانین ومقررات محیط دانشگاه واردوهای دانشجویی(از لحاظ رعایت قوانین ومقررات شرعی وقانونی)
8- حضور محققین در تمامی دانشکده ها ، بوفه ها و غذاخوری دانشجویان
8-رسیدگی به جرائم عمومی دانشگاه (ازقبیل:تهدید,تطمیع,توهین , ضرب وجرح,جعل سرقت,رشوه , اختلاس وقتل)
9-رسیدگی به تخلفات آموزشی واداری( ازقبیل: تقلب, اخلال ویا وقفه در برنامه های دانشگاه یاخوابگاه ,ایراد خسارت به اموال دانشگاه یاخوابگاه)
۱۰-رسیدگی به تخلفات اخلاقی( ازقبیل :استعمال دخانیات ومواد مخدر,استفاده از نوارهای ویدئویی,ویاصوتی غیر مجاز,استفاده از مشروبات الکلی,عدم رعایت پوشش اسلامی یا آرایش,تشکیل یاشرکت در جلسات نامشروع وبطور کلی عدم رعایت شئون دانشجویی)
۱۱-رسیدگی به تخلفات سیاسی(توهین به شعائر اسلامی یا ملی,ارتکاب اعمالی برضد نظام جمهوری اسلامی,ایجاد بلوا وآشوب در محیط دانشگاه)
۱۲-رسیدگی به تخلفاتی که خارج از محیط دانشگاه صورت گیرد چنانچه به حیثیت وشئون دانشگاهیان لطمه وارد آورد.
13- ارتباط با خانواده دانشجویان (حضوری ، مکاتبه ای یا مکالمه ای)
تعهد نامه انضباطی دانشجویان
امام علی (ع) : پذیرا باشید دستور معروف را و خود نیز بدان دستور دهید، و بپذیرید نهى از منکر را و خود نیز از آن نهى کنید.(غررالحکم ، باب امر به معروف)
ضمن عرض تبریک بمناسبت فرارسیدن سال تحصیلی وخیرمقدم به شما دانشجوی ورودی جدید.
نظربه اینکه دانشگاههای کشور ، مراکزتحصیل علم و دانش ومعرفت می باشد. حفظ سلامت اخلاقی ، اجتماعی و رعایت شئونات اسلامی و دانشجوئی در این مکان مقدس بسیار ضروری است. لذا بدینوسیله پاره ای از مقررات انضباطی دانشگاه ذکر میگردد که از شما دانشجوی عزیز جهت حفظ سلامت و قداست دانشگاه تقاضای همکاری و مساعدت داریم . بدیهی است رعایت موارد زیر الزامی و عدم رعایت آن تخلف انضباطی محسوب شده و طبق آئین نامه انضباطی دانشجویان ، مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
۱) همراه داشتن کارت دانشجوئی در بدو ورود به محیط دانشگاه
۲) رعایت ضوابط و مقررات آموزشی و پرهیز از هرگونه نزاع و درگیری
۳) رعایت احترام متقابل در برخورد با سایر دانشجویان و اساتید و کارکنان دانشگاه
4) رعایت مقررات و موازین مربوط به پوشش اسلامی
5) رعایت مقررات و ضوابط مربوط به خوابگاه دانشجوئی
۶) عدم تجمع ویا ایستادن دراماکن عمومی دانشگاه به گونه ای که باعث ایجاد مزاحمت گردد
۷) هرگونه فعالیت جهت عضویت و یا همکاری و یا هرگونه مساعدت با گروه های ملحد و عرفانهای نوظهور (مانند شیطان پرستی و … ) و یا شرکتهای هرمی (همانند گلدکوئیست و امثالهم )جرم بوده در صورت مشاهده با آن برخورد قانونی خواهد شد.
۸) استعمال دخانیات در کلیه اماکن مربوط به دانشگاه ممنوع می باشد
تنبیهات
به منظور استناد وتطبیق دقیق تر احکام انضباطی تنبیهات ماده ۷ آئین نامه به صــورت زیــرتفکیک می شوند:
1- اخطار شفاهی
۲-تذکرکتبی بدون در پرونده دانشجو
۳-اخطار کتبی بدون درج در پرونده دانشجو
۴-تذکرکتبی و درج در پرونده دانشجو
۵-توبیخ کتبی و درج در پرونده دانشجو
۶-دادن نمره ۲۵/۰ در دروس مربوط به تخلف
۷-محرومیت از تسهیلات رفاهی دانشگاه از قبیل وام ، خوابگاه و غیره
۸-دریافت خسارت از دانشجو در مواردی که تخلف منجر به ضرر وزیان به دانشگاه یا بیت المال شده باشد
۹-منع موقت از تحصیل به مدت یک نیمسال بدون احتساب سنوات
۱۰-منع موقت از تحصیل به مدت یک نیمسال با احتساب سنوات
۱۱-منع موقت از تحصیل به مدت دو نیمسال بدون احتساب سنوات
۱۲-منع موقت از تحصیل به مدت دو نیمسال با احتساب سنوات
۱۳- منع موقت از تحصیل به مدت سه نیمسال بدون احتساب سنوات
۱۴- منع موقت از تحصیل به مدت سه نیمسال با احتساب سنوات
۱۵- منع موقت از تحصیل به مدت چهار نیمسال بدون احتساب سنوات
۱۶- منع موقت از تحصیل به مدت جهار نیمسال با احتساب سنوات
۱۷- تغییر محل تحصیل دانشجو (همراه با تغییر رشته تحصیلی در صورت لزوم)
۱۸- تبدیل دوره تحصیلی دانشجو از روزانه به شبانه
۱۹- اخراج دانشجو از دانشگاه با حفظ حق شرکت مجدد در آزمون ورودی
۲۰- اخراج و محرومیت از تحصیل در کلیه دانشگاههااز ۱ تا ۳ سال
مراحل رسیدگی به تخلفات دانشجویی
۱ – دریافت گزارش تخلف از اشخاص حقیقی و حقوقی
۲- دریافت گزارش از طریق محققین
۳- بررسی گزارشهای ارسالی از طریق محققین واحد
۴- دعوت دانشجویان جهت مصاحبه وهمچنین پیگیری گزارش واصله
۵- رسیدگی مجدد به گزارشها توسط محققین دیگر درصورت لزوم
۶- انجام مراحل تکمیلی پرونده جهت ارسال به شور ی انضباطی بدوی
۷- تشکیل شورای بدوی وصدورحکم وابلاغ به دانشجو
۸- رسیدگی به اعتراض دانشجو نسبت به حکم صادره (در صورت اعتراض ظرف مهلت قانونی ۱۰ روز از تاریخ ابلاغ)
۹- آماده سازی پرونده جهت طرح در شورای تجدید نظر
۱۰- ابلاغ حکم تجدید نظر (حکم قطعی)
مصادیق پوشش ویژه دانشجویان دختر و پسر
پیوست مصوبه جلسه ۱۹۷ شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی، مصادیق پوشش (مجاز و غیرمجاز) ویژه دانشجویان در تبیین تبصره ۳-د ماده ۶ آیین نامه انضباطی دانشجویان، مصوب جلسه ۳۵۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ ۱۳۷۴-۶-۴
پوشش در دانشگاه:
۱ پوشش مختص محیط آموزشی دانشگاه (کلاس ها، سفرهای مطالعاتی، اردو، سلف ، داخل سرویس ها و …)
۱-۱ لباس
۱-۱-۱ لباس ها همواره باید ساده و آراسته، با وضعیت مناسب و در شأن دانشگاه بوده و با لباس های سایر محیط ها
نظیر : جشن ها، محیط های تفریحی ورزشی، استراحت و …. متفاوت و به دور از مدهای افراطی باشد.
۲-۱-۱ رنگ لباس ها باید متعادل بوده و تند و زننده نباشد و موجب جلب توجه نگردد.
۳-۱-۱ لباس های مورد استفاده در دانشگاه باید از مصادیق لباس های غیرمجاز نباشد.
۲-۱ کفش و جوراب
۱-۲-۱ کفش ها باید ساده و در خور شأن و منزلت دانشگاه باشد.
۲-۲-۱ کفش های صندل و دمپایی، پاشنه های خیلی بلند (بالای ۵ سانتی متر)، پوتین های بلند (تا زانو) در صورتیکه با شلوارک پوشیده شود و کفش هایی که در میهمانی ها و مجالس ویژه استفاده می گردد، نباید پوشیده شود.
۳-۲-۱ پوشیدن جوراب در محیط های آموزشی لازم می باشد.
۴-۲-۱ رنگ جوراب ها و کفش ها باید متعادل بوده و تند و زننده نباشد.
۳-۱ جواهرات و زیور آلات
جواهرات و زیور آلات مورد استفاده در محیط آموزشی باید از مصادیق مجاز (مانند حلقه ازدواج، ساعت و …) باشد.
۴-۱ مواد معطر
استفاده از مواد معطر ملایم مجاز است.
۵-۱ آرایش و ترکیب ظاهری
۱-۵-۱ بهداشت و پاکیزگی فردی شرط لازم برای دانشجویان می باشد.
۲-۵-۱ آرایش هایی که جنبه زیبایی، جلب توجه دیگران را دارد در محیط آموزشی ممنوع م یباشد. (مثل استفاده از پروتز و ژل برای پسران و لوازم آرایشی صورت برای دختران)
۳-۵-۱ طول ناخن ها باید مناسب باشد. استفاده از لاک، ناخن مصنوعی و جواهرات ناخن ممنوع می باشد.
۴-۵-۱ آرایش و پیرایش موها باید مناسب با شأن دانشگاه باشد.
۲ پوشش مختص بخش های بالینی و حرفه ای و آزمایشگاهی
۱-۲ پوشیدن لباس فرم در بخش های بالینی و حرفه ای ضروری و لازم می باشد.
۲-۲ پوشیدن لباس های فرم خیلی تنگ و یا خیلی گشاد مجاز نمی باشد.
۳-۲ ضخامت لباس های فرم باید به گونه ای باشد که از ورای آن لباس های زیر جلوه نمایی ننماید . (از پوشیدن لباس زیر به تنهایی و یا لباس های رکابی و حلقه ای که قسمتی از بدن مشخص می شود باید خودداری گردد).
۴-۲ لباس ها باید تمیز و مرتب باشد باالاخص لباس هایی که در محیط بیمارستان و یا … استفاده می گردد.
۵-۲ پوشیدن جوراب با ضخامت مناسب، کفش با پاشنه مناسب لازم و ضروری است.
۶-۲ استفاده از جواهرات و زیورآلات در محیط های بالینی، کارآموزی و کارورزی می بایست از مصادیق جواهرات و زیورآلات مجاز باشد.
۷-۲ استفاده از عطر و ادکلن با بوهای تند در بخش های بالینی ممنوع می باشد.
۸-۲ استفاده از آرایش صورت و بلندی ناخن ها در بخش های بالینی و تشخیص ممنوع می باشد.
ماده ۲- مصادیق البسه ، متعلقات وابسته به البسه و … (غیرمجاز)
۱ مصادیق غیرمجاز برای دختران
۱-۱ استفاده از کلاه بدون مقنعه ممنوع می باشد.
۲-۱ نپوشاندن کامل موی سر، گردن، سینه و هر جای دیگر بدن جز صورت و دست ها تا مچ (مانند استفاده از روسری های نازک و کوتاه، استفاده از جوراب نازک و …)
۳-۱ استفاده از دامن ممنوع می باشد الا برای افراد خاص (بیمار، باردار)
۴-۱ استفاده از شلوارهای چسبان و کوتاه و شلوارهایی که تعمداً پاره یا وصله داشته باشد ممنوع می باشد.
۵-۱ استفاده از طلا و جواهرات که مستلزم سوراخ کردن قسمتی از بدن به جز گوشواره (نظیر بینی، زبان، ابرو و …) مجاز نیست.
۶-۱ بلند بودن ناخن بیش از معمول، استفاده از ناخن مصنوعی، استفاده از جواهرات ناخن یا طر ح های هنری روی ناخن، استفاده از لاک ناخن در محیط آموزشی ممنوع می باشد.
۷-۱ استفاده از جواهرات و زیور آلات غیر معمول (مانند استفاده از بازیت) (زنجیر پا) و انگشتر در پا نگین های دندان و…
۸-۱ آرایش صورت و مو به طور غیر متعارف (مثل تاتو کردن، بافتن مو، درست کردن مو به صورت تیغ تیغی و ..)
۹-۱ مانتوهای نامناسب (مانند: مانتوهای کوتاه بالاتر از زانو، مانتوهای بلند دارای چاک بالاتر از زانو، مانتوهای تنگ و چسبان،کت و پیراهن مردانه که حجم بدن کاملاً مشخص باشد،مانتوهای بار رنگ زننده و تند و …)
۱۰-۱ چادرهای نامناسب مانند چادرهای نازک و توری.
۲ مصادیق غیرمجاز برای پسران دانشجو
۱-۲ استفاده از کراوات و پاپیون از هر نوع
۲-۲ استفاده از البسه زنانه، شلوارهای کوتاه، چسبان، تنگ و نازک و شلوارهایی که تعمداً پاره و وصله داشته باشد.
۳-۲ استفاده از زیور آلات، گردن بند، زنجیر، مچ بند، دست بند، گوشواره، لاک و انگشتر طلا (به استثناء حلقه ازدواج)
۴-۲ استفاده از رنگ ها و آرایش های مو به صورت تند و زننده (مش کردن، فرکردن، بافتن و …) بلند بودن مو بیش از حد معمول به طوری که یقه لباس پایین تر بیاید و … ممنوع می باشد.
۵-۲ استفاده از کلاه ورزشی، کلاه های نامناسب با محیط دانشگاه
۶-۲ برداشتن ابرو، تاتو و رنگ کردن
۷-۲ لباس های اندامی مردانه، تنگ و چسبان، آستین خیلی کوتاه مانند حلقه ای، یا رکابی و …
۳ مصادیق غیرمجاز برای دختران و پسران دانشجو
۱-۳ مچ بندهای (دست و پا) غیر متعارف که دارای نقوش زننده علایم گروههای ضد اسلام و ضد انقلاب و ضد اخلا ق و یا رنگ دار ، پولک دار، چراغ دار، قفل دار، زنجیردار و … می باشند.
۲-۳ استفاده از پیشانی بند، شال و دستمال گردن، کمربند، انگشتر و کیفهایی که دارای نقوش و نوشته هایی با حروف لاتین و زننده و یا دارای علامت گروه های ضد اسلام، ضد انقلاب و ضد اخلاق باشند.
۳-۳ استفاده از لباس هایی که روی آن تصاویر زن: اندام های جنسی، الفاظ رکیک، عبارات عاشقانه و مبتذل، تصاویر فکاهی و پوچ و بی معنا، شعارهای قومی و نژادی، آرم و نشانه های ضد اسلام و ضد انقلاب و ضد اخلاق و گروه های ضد اسلام و ضد انقلاب و ضد اخلاق و گروه های خاص حاوی تبلیغات تجاری که براساس هنجارهای اجتماعی می توانند زننده یا توهین آمیز تلقی شوند یا محیط آموزشی را خصمانه سازند ممنوع است.
۴-۳ در نواحی قابل رؤیت بدن نباید خالکوبی وجود داشته باشد و در صورت وجود حتی الامکان باید پوشیده شوند.
۵-۳ استفاده از لباس ها و آرم هایی که متعلق به گروه های خاص انحرافی از جمله : رپ، هوی و … می باشند.
۶-۳ تاتو صورت (لب و ابرو و چشم)
انواع تخلف و جرائم مربوط به دانشجویان مطابق آئین نامه و شیوه نامه انضباطی
عناوین بخش الف– رسیدگی به جرائم عمومی
( از قبیل تهدید ، تطمیع ، توهین ،ضرب و جرح ، جعل ، سرقت ، رشوه ، اختلاس و قتل )
تفکیک تنبیهات
۱-الف- تهدید، تطمیع، توهین، فحاشی، هتاکی، افترا
۲-الف- ضرب و جرح
۳-الف- جعل و تزویر
۱-۳- الف- جعل اسناد دولتی خارج از دانشگاه
۲-۳-الف- جعل امضای اساتید یا مسئولان دانشگاه
۳-۳-الف- ارائه اسناد جعلی به دانشگاه
۴-۳-الف- جعل اسناد دانشگاه و استفاده از آن (اعم از مکتوب یا نرم افزاری)
۵-۳-الف- جعل عنوان
۴-الف- سرقت
۱-۴-الف- سرقت اموال غیر متعلق به دانشگاه
۲-۴-الف- سرقت اموال دانشگاه
۳-۴-الف- سرقت و یا خرید ، فروش یا انشای سئوالات یا ورقه امتحانی
۴-۴-الف- سرقت و یا استفاده بدون اجازه اطلاعات و داده ها
۵-الف- ارتشاء، کلاهبرداری، اختلاس
۱-۵-الف- اخذ یا دادن رشوه یا کلاهبرداری از شخصیتهای حقیقی یا حقوقی در خارج از دانشگاه
2-5-الف- اخذ یا دادن رشوه از یا به یکی از دانشجویان
۳-۵-الف- کلاهبرداری در دانشگاه
۴-۵-الف- اختلاس
۵-۵-الف- فعالیت در شرکتهای هرمی و امثال آن
۶-الف- نگهداری، حمل، خرید و فروش و استفاده از سلاح
۱-۶-الف- نگهداری، حمل، خرید و فروش
۲-۶-الف– تهدید یا استفاده از سلاح
۷-الف– قتل
۱-۷-الف– ارتکاب قتل
۲-۷-الف– مباشرت یا مشارکت یا معاونت در قتل عمد ۳-۷-الف – قتل غیر عمد یا مشارکت در آن
عناوین بخش ب: رسیدگی به تخلفات آموزشی و اداری
۱-ب– تقلب در امتحان یا تکالیف مربوطه
۲-ب– فرستادن شخص دیگری بجای خود به امتحان یا شرکت به جای دیگری در امتحان
۱-۲-ب- فرستادن دیگری به جای خود در امتحان
۲-۲-ب- شرکت به جای دیگری در امتحان
۳-۲-ب- فرستادن دیگری به جای خود در کلاس درس یا شرکت به جای دیگری در کلاس درس
۳-ب- ارتکاب هر فعلی از سوی اشخاص حقیقی که موجب اخلال یا وقفه یا مزاحمت در اجرای برنامه های دانشگاه یا خوابگاه شود
۱-۳-ب- اخلال یا ایجاد وقفه یا ایجاد مزاحمت برای برنامه ها یا نظم خوابگاه
۲-۳-ب- اخلال یا ایجاد وقفه در برنامه ها یا نظم دانشگاه
۳-۳-ب- عدم رعایت مقررات دانشگاه
۴-۳-ب- عدم رعایت مقررات خوابگاه
۵-۳-ب- دادن اطلاعات ناصحیح به دانشگاه یا کتمان حقایق
۴-ب- ایراد خسارت به اموال عمومی یا خصوصی و یا خیانت در امانت
۱-۴-ب- ایراد خسارت به اموال عمومی یا خیانت در امانتداری از اموال عمومی
۲-۴-ب- ایراد خسارت به اموال شخصی یا خیانت در امانتداری از اموال شخصی
عناوین بخش ج: رسیدگی به تعرضات دینی – تخلفات سیاسی و یا امنیتی
۱-ج- دادن اطلاعات خلاف واقع یا کتمان واقعیات از روی عمد نسبت به خود یا گروهک های محارب یا مفسد یا افراد وابسته به آنها
۲-ج- عضویت در گروهک های محارب یا مفسد یا ملحد یا هواداری و انجام دادن هر عملی به نفع آنها
۱-۲-ج- عضویت یا هواداری از گروههای غیر قانونی منحله (گروههایی که به موجب احکام قضایی فعالیت آنها ممنوع شده باشد)
۲-۲-ج- انجام اعمالی که به نفع گروههای غیر قانونی باشد
۳-ج – فعالیت و تبلیغ به نفع گروهک ها یا مکاتب الحادی و غیر قانونی
۴-ج- توهین به شعائر و مقدسات اسلامی یا ملی، ادیان رسمی کشور و یا ارتکاب اعمالی بر خلاف نظام جمهوری اسلامی (مانند تظاهر به روزه خواری، توهین به حجاب، فحاشی، شعار نویسی، پخش اعلامیه و نظایر آن)
۵-ج- ایجاد بلوا و آشوب در محیط دانشگاه
عناوین بخش د: رسیدگی به تخلفات اخلاقی
۱-د– استعمال مواد اعتیاد آور (مخدر، توهم زا، نیروزا، روان گردان و …) یا شرب خمر یا قمار یا مداخله در خرید و فروش و توزیع این گونه موارد
۱-۱-د– استعمال دخانیات در دانشگاه و اماکن مرتبط
۲-۱-د– استفاده از مواد اعتیاد آور
۳-۱-د– اعتیاد به مواد اعتیاد آور
۴-۱-د- نگهداری، خرید و فروش یا توزیع مواد اعتیاد آور
۵-۱-د– تشکیل جلسه یا همکاری برای استعمال مواد اعتیاد آور
۶-۱-د– استفاده از مشروبات الکلی
۷-۱-د– نگهداری، خرید و فروش و توزیع مشروبات الکلی
8-1-د– تشکیل یا مشارکت درجلسه یا جلسات برای استفاده از مشروبات الکلی و دعوت از دیگران برای شرکت درآن
۹-۱-د– ارتکاب قمار، تجاهر به قمار یا خرید و فروش و نگهداری آلات و وسایل قمار
۲-د– استفاده از فرآورده های نمایشی، گوشی یا نوشتاری غیر مجاز یا مداخله درخرید و فروش یا تکثیر و توزیع اینگونه محصولات
1-2-د– استفاده از فرآورده های نمایشی گوشی ، یا نوشتاری غیر مجاز نظیر : عکس ، نشریات ، فیلم یا فرآورده های رایانه ای حاوی تصاویر مستهجن
۲-۲-د– خرید و فروش ، تکثیر و توزیع فرآورده های نمایشی ، گوشی ، و نوشتاری غیر مجاز نظیر : عکس ، فیلم یا فرآورده های رایانه ای حاوی تصاویر مستهجن
۳-۲-د– تخلف رایانه ای و الکترونیکی
۳-د- عدم رعایت پوشش اسلامی و استفاده از پوشش غیر منطبق با شئوون دانشگاه و یا آرایش مبتذل
۴-د- استفاده از ابزارنمایشی، گویشی یا نوشتاری غیر مجاز یا مداخله در خرید و فروش یا توزیع و تکثیر این گونه ابزار
۱-۴-د– استفاده از ابزار نمایشی، گویشی یا نوشتاری غیر مجاز نظیر: عکس، کتب، نشریات، نوار ویدئو، لوح های فشرده یا آلات لهو و لعب
۲-۴-د- ترویج و توزیع یا تکثیر ابزار نمایشی، گویشی یا نوشتاری غیر مجاز نظیر : عکس ، کتب ، نشریات ، نوار ویدئو لوح های فشرده یا آلات لهو و لعب
۵-د– عدم رعایت شئونات دانشجویی
۱-۵-د– ارتکاب اعمال یا رفتاری که خلاف منزلت دانشجویی محسوب می شود (مانند : عدم رعایت حقوق دیگران، پرخاشگری، ایجاد درگیری و …)
۲-۵-د- عدم رعایت موازین محرز شرعی در ارتباط با نامحرم
۳-۵-د– ایجاد مزاحمت
۶-د– داشتن رابطه نامشروع
۷-د– تشکیل یا شرکت در جلسات نامشروع
۱-۷-د– شرکت در جلسه نامشروع
۲-۷-د– تشکیل یا همکاری در تشکیل جلسه نامشروع
۸-د– انجام عمل منافی عفت (زناء، لواط یا ساحقه)
مدیریت تربیتبدنی و فوقبرنامه
مجید عفتی
مدیر تربیتبدنی و فوقبرنامه
فضاهای ورزشی دانشگاه شمال شامل سالنهای ورزشی، زمینهای آسفالت، زمینهای چمن مصنوعی، سالن بدنسازی، پیست دو و میدانی، مجموعه استخر و سالن تیراندازی هستند. این فضاها برای انجام ورزشهای مختلف مانند: فوتبال، والیبال، فوتسال، بسکتبال، تنیس روی میز، بدمینتون، و تیراندازی به کار میروند. دانشگاه شمال همچنین دارای اداره ورزشهای همگانی و قهرمانی است که مسئول برگزاری مسابقات ورزشی میباشد.